Gå til innhold



Foto
- - - - -

Nissan King Cab D21 (Turbo? *Smile*) SOLGT


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 pajeropangpang

pajeropangpang

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Posted 05 August 2013 - 16:37

Heisann.

 

Da har jeg fått meg ett nytt prosjekt. Hadde tidligere en Pajero 2.5TD som jeg følte meg ferdig med så bestemte meg for selge den å kjøpe meg en Nissan pickup. Da ble valget på en nissan king cab med en sprek 2.5d fra 1986. Kan vel ikke skryte på meg at den går rasende bra, men man kommer seg fram.

Jeg har akkuratt fikset endel rust i framskjermer og dører, men har igjen litt på planet. rammen er utrolig nok fin. litt rust farge på den så må nok pusse den ren og få på noe beskytelse. Driver å tenker litt på å montere turbo på denne siden jeg har en lavtrykts turbo fra volvo og en passe stor intercooler. må få tak i innsug, eksosmanifoil og en annen diesel pumpe fra terrano før jeg tenker på den tanken. Det fulgte med ett sett ekstra sett med felger på denne, 31" 10-50 15" men ok dekk, det ene dekket var litt slitt så må nok iallfall bytte 2 av de. litt usikker på om jeg skal bruke de. blir jo endel tøffere med breiere dekk , men blir vel slitarsje der etter å. kan jo få disse tøffe selv med å bruke orginal dim. litt større gjør jo ingenting, bare de ikke går utenfor skjermene. (strenge på det her i valdres)kommer flere bilder når jeg kommer hjem fra jobben. jeg skal sette på veltebur sak på planet (med 4 tusen metere på taket) tja, så får jeg se om jeg gjør så utrolig mer. har lakkert den matt svar. tenkte på skrift eller mønster på siden, men har ikke kommet så langt i prossesen enda.

 

Jo en ting. var under bilen å tittet her om dagen. det går ett stag fra girkassen som eksosanlegget blir festet i, skal denne være festet i gulvet på hytta eller skal det bare stå i fri luft? syntes det virker litt løst til tider (kassa altså)

 

 

Mvh Ellef R

Attached Thumbnails

  • 21445_10153126107085691_1237865729_n.jpg

Edited by pajeropangpang, 10 December 2013 - 20:20.


#2 pajeropangpang

pajeropangpang

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Posted 06 August 2013 - 17:53

Heisann.. da var jeg ute å testet bilen i dag. fikk litt trøbbel når jeg skulle skru på 4x4. alt gikk jo greit fram til jeg skulle kjøre, jeg satt bilen i fri så gikk jeg ut å satt navene i lock og rygget litt bakover, men ingenting skjedde. (jeg havnet i 4L, men ikke hjulene forann) tips?



#3 pajeropangpang

pajeropangpang

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Posted 06 August 2013 - 20:12

testet litt mer, fikk den i 4x4. må dytte noen saker forann der. :) får se på det i morgen.



#4 pajeropangpang

pajeropangpang

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Posted 17 August 2013 - 22:22

Liten update. Fått på noen dekk som var hakket mindre enn det jeg fikk med bilen. 31 10 50 15. :)

er ikke helt ferdig, men kommer seg.

 

her er iallfall ett lite bilde. har tatt flere bilder av opppusingen. skal se om jeg får tid i morgen.

 

6drw.jpg