Gå til innhold



Foto

On-road løyper?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 iHenning

iHenning

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 44 Innlegg:

Posted 03 September 2013 - 15:31

Siden offroad er ulovlig, kun med visse unntak: finnes det noen veier som kvalifiserer for 4x4 i østlandsområdet? Så man kan kjøre og lære litt uten å sitte med hjertet i halsen og se etter grunneier og onkel?

 

Treff er sikkert fint, men de er begrenset i tid og krever mye koordinering mtp på helgebruk osv. Hadde vært fint å kunne ta seg en utfordring når man fikk lyst.



#2 Kirneh

Kirneh

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1024 Innlegg:

Posted 03 September 2013 - 16:16

Kaller det safari jeg, når jeg er ute å utforsker litt med bikkja i baksete.  B)

 

Selv om veiene i Norge til tider (alltid) er ganske dårlige, er de vel sjelden en utfordring for en 4x4 bil, men er kos å dure bortover en sliten grusvei man ikke helt vet hvor går hen.

 

Hadde vært flott om vi klarte å samle noen kveldstur-ruter på ikke asfaltert vei.

 

Nå bor du sikkert mere på sentrale østlandet, men jeg kom på en "snar" vei far min kjørte i helga. Det var en uferdig vei man lovlig kunne kjøre på eget ansvar mellom Olstad og Skei i Gausdal. Han klarte å kjøre der med en Toyota Hiace, men veien var visst rimelig grov enda.

 

Nyhetsartikkler om veien: Ny vegforbindelse Øst- Vest bygges nåPå grensen til rekord | gd.no

 

Kommer ikke på noe annet nå desverre.  :unsure:



#3 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 03 September 2013 - 19:30

Tronfjellvegen i alvdal/Tynset i mai eller oktober


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#4 Kirneh

Kirneh

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1024 Innlegg:

Posted 17 October 2013 - 09:39

Fant en annen tråd som omhandler noe av det samme: Skogs, traktor, fjell og bom-veier åpen for allminnelig ferdsel