Hadde bilen (pajero glx 2gen) på etterkontroll idag, fikk den igjen med en litt mindre mangellapp enn sist gang, men likevel var det litt... I den sammenheng har jeg noen spørsmål..
- For høy CO, (og svartrøyk ved pådrag) den var på 3%. I vinter fikk jeg en motormann jeg kjenner til å gå over dysene da jeg hadde litt trøbbel, da var den ene gåen (som jeg da byttet) men de andre var helt topp), hva er det da igjen å sjekke, foruten å skifte luftfilter + ha på en flaske med dyserens?
Han som sjekket bilen lurte på om jeg hadde skrudd opp dieselpumpen, men det har jeg ikke gjort, kan noen som har hatt bilen før meg ha gjort det? Kan jeg bare skru ned uansett og få ned COen?
- For brede dekk (stikker utenfor skjermene). I anledning eu kontrollen satt jeg på smalere dekk der mønsteret er innenfor, men "ballongen" midt på dekket stikker en cm eller to utenfor, trodde dette var greit eg? Men får vel bare låne meg noen enda smalere dekk eller skru på noe plastikk så det kommer innenfor...