Gå til innhold



Foto

galloper 2000mod 4hjulstreken


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 galloperken

galloperken

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 48 Innlegg:

Posted 23 October 2013 - 16:43

Hei har ett klistremerke i bilen der d står att om jeg skal fra 4l til 2l skal rygge litt etterpå skall man gjøre dette hver gang en bruker 4hjulstrekken? Jeg har jort det till nå, men er jo litt merkelig av og till kjører opp en glatt bakke med bil bak så skal en liksom hive seg ut vindue og bare hei hei jeg må bakke meg en meter og to bak du får vente der litt :P vert fint med litt info om bruk av 4hjulstrekken første bil med dette jeg har hehe litt hvorfor jeg må bakke litt og hvordan den virker:) takker på forhond:) ( skrevet raskt på telefon så litt punktom komma feil er å rekne med haha:p

#2 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 23 October 2013 - 17:02

Er bare for å koble ut 4x4 du trenger å rygge. Ingen problemer heller å sjalte ut 4x4 og fortsette å kjøre, det eneste som skjer da er at frihjulsnavene ikke kobler fra, og forhjulene vil dra med seg drivverket helt bak til transferkassen uten at det hjelper med fremdrift. Rygger du står drivverket stille fra transferkassen og frem til hjulene i 2x4.


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#3 galloperken

galloperken

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 48 Innlegg:

Posted 23 October 2013 - 17:05

Okay men han jeg kjøpte bilen av snakte om att diffen bak ikke unlocka seg uten å rygge:p ligger det noe i dette? Drit og knuse den pga ikke gidder å rygge en liten meter:p takker for svar foresten:p

#4 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 23 October 2013 - 19:14

Har ingenting med diffen bak å gjøre. Er bare innkoblinga av hjulnavene foran du rygger ut, sjekk bare klistremerket. :) I allefall om du har et nav av denne typen: 640px-Free_wheeling_hub_4wd.jpg Noe som kan røyne på diffen derimot er hvis du kjører med 4x4 inne på tørt føre med godt grep. Det skyldes at den (i allefall Pajero opp til ca. -92) ikke har senterdiff. Dermed vil transferkassen tvinge fremre mellomaksling til å gå like fort som bakre, selv om bakhjulene tilbskelegger kortere distanse i en sving... Galloper er grovt sett basert på en ca. 1991 Gen1 Pajero, med easy select, auto hubs og spiralfjærer. Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by HardKåre, 23 October 2013 - 19:18.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere