Gå til innhold



Foto

Big Dooley


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
25 replies to this topic

#21 Turbodrive

Turbodrive

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 11 November 2013 - 22:18

Jada, med et annet bremseanlegg kan man trekke tyngre tilhenger enn 3500 kg. 50 mm kule er heller ikke good to go for mer enn 3500 kg.

 

Husk at tallene i vognkortet er det BILEN har lov til, om ikke tilhengerfestet eller noe annet har lov til like mye skal det allikevel være bilens tillatte tilhengervekt som står der. 

 

Er det ikke mulig å få høyere hengervekt enn det der på Subben? Skulle jo tro den fint kunne trekke 3500..


'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf

Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt. ;)

 

 

 


#22 tonjek

tonjek

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 239 Innlegg:

Posted 11 November 2013 - 22:25

Skjønner. Men som sagt, 3500 holder nok. :)

Det vet jeg ikke. Den er jo personbilregga, så mister sikkert en del pga det. Og det virker jo litt som om vegvesenet kaster tall rundt seg når de stempler både totalvekter og hengervekter. Gidder ikke gjøre noe med det, da jeg skal bytte ut bilen uansett.

Men dette er ikke en tråd om hengervekter og hva jeg kan gjøre for å få Subben mer anvendelig, da jeg ikke kun skal ha Dooley pga hengervekter ol, men fordi det er drømmen min. :)



#23 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 26 May 2014 - 14:27

Så nu finns chansen tonjek!!

http://www.finn.no/f...ickthrough=true

Diesel o 4wd

 

Mvh

Manfred



#24 tonjek

tonjek

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 239 Innlegg:

Posted 26 May 2014 - 14:29

Ja, har sett den. Klør i fingrene etter å få tak i den, men har desverre ikke mulighet til å ta på meg et prosjekt nå. Men skikkelig drømmebil, den der. Egentlig akkurat hva jeg er ute etter, hadde den vært hel og kjørbar...

#25 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 26 May 2014 - 14:46

Ja jo de är ju lite jobb, men vi går ju sommaren i möte o ett friskt partytält så har du fin SoCal style ute meck.

Om alla delarna är med så tar de inte så värst lång tid för att få bilen tät igen. 



#26 tonjek

tonjek

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 239 Innlegg:

Posted 26 May 2014 - 14:48

Har ikke plass til den. Når jeg får tak i en Dooley, må jeg nok selge Suburbanen min, med mindre jeg får flytta først. Så funker ikke å ha et prosjekt stående her jeg bor nå, dessverre. Hadde jeg hatt plass, kunne jeg kjøpt den og tatt den litt gradvis.