Gå til innhold



Foto

BiTurbo / singel turbo 800hk ++


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
9 replies to this topic

#1 gale

gale

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 27 October 2013 - 19:45

frister å handle mer fra statene, drømmen og målet er jo 1000hk på motor og 800hk på bakhjula.

tanken på å stille på drag med M8 i kassa å dra forbi et par småbila hadde jo vært artig :)

 

er det noen som har erfaring på trimming av 5,9 cummings fra 500hk og opp til 1000 hk? å ka burde man kjøpe inn? 2 turboer eller en stor singel?

intercooler? må dieselpumpa byttes? ser at æ finn dieselpumper opp tel 15000$. og det er vel kansje litt for dyrt for min smak :) enda :) så hadde vel håpa på å komme under 50000,- på motor trim. gir kassa går på et anna statsbudsjett :)

 



#2 vest_racing

vest_racing

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 252 Innlegg:

Posted 05 November 2013 - 22:02

Kommer an på hvilke bil/motor du har...

#3 M6

M6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 132 Innlegg:

Posted 08 November 2013 - 22:55

Da jeg studerte som mest på dette for noe år siden, var konklusjonen "compound-turbo" hvis bilen skal kjøres noenlunde normalt.  Stor singel blir for treg mtp "spool-up time".

 

For eksempel: http://www.ebay.com/...t-/160369438517

 

Men, om det er lov å spørre: Hva skal du mer mer enn 500hk/1000Nm i en Ram? Den drar jo uansett 9 av 10 biler, altså hvis den får feste og ikke blir gående og spinne.

 

(Når jeg blir spurt om hvordan Rammen går, bruker jeg å svare: "Jeg vil ikke sin noe, for det kommer bare til å høres som skryt, men du kan få prøve."   -- Det er med litt modifisert pumpe, skarpere dyser, original turbo, 4" rakrør og litt hardere girkasse fra Goerend. )

 

Det er dog en ting som hadde vært morsomt, apropos forholdet til "småbila":  Å skru alt til maks og stille på "street legal" med 1,5 t alkovecamper bakpå, og se hvor mange av småbilan som holdt følge! xbiggrin.png.pagespeed.ic.yJVH25T4ne.png

 

(@ vest_racing: "gale" spør konkret om trimming av 5.9 Cummins. Han har Ram 2500 og Ram 3500 i profilen. Hvor mye mer informasjon trengs for å forstå hva slags bil/motor han mener? xwink.png.pagespeed.ic.EQjgXw8CzK.pngxwink.png.pagespeed.ic.EQjgXw8CzK.png )

 

Mvh Terje

 


---------------------

Terje S. Knutsen


#4 vest_racing

vest_racing

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 252 Innlegg:

Posted 08 November 2013 - 23:02

Eg spurte siden han snakke om diesel pumpe til $15000, og da lure eg på åssen dodge han snakker om!!!

Og 500hk er ikkje noe, begynner ikkje å merke at det drar før du har mye mer enn det..

Feste?? Større hjul!!


Begyn å oppgrader!!! :D

Og bygg om til manuel, da får du effekten rett i bakken og kan forsatt ha rolig giring..


Bremsa 472 på hjula ned min med oppgradert automat, og det er ingenting i forhold til det eg har idag. ;)

#5 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 08 November 2013 - 23:37

Årsmodell har mye å si, VP44 eller commonrail.. VP44`en stopper på rundt 500 HK på rein  diesel. HO-motoren min klarer litt mindre. Over det begynner det å bli dyrt med annen pumpe, lattergass osv.. Commonrailen er god for mange hundre ekstra.. Jeg forsker litt på å sette en Commonrail i min bil....

Men ja, 500 hk er for lite.. Jeg har ikke bremset min, mn likt oppsett er bremset til rundt 450 hk på flere forskjellige biler...


Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#6 vest_racing

vest_racing

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 252 Innlegg:

Posted 08 November 2013 - 23:56

Årsmodell har mye å si, VP44 eller commonrail.. VP44`en stopper på rundt 500 HK på rein  diesel. HO-motoren min klarer litt mindre. Over det begynner det å bli dyrt med annen pumpe, lattergass osv.. Commonrailen er god for mange hundre ekstra.. Jeg forsker litt på å sette en Commonrail i min bil....
Men ja, 500 hk er for lite.. Jeg har ikke bremset min, mn likt oppsett er bremset til rundt 450 hk på flere forskjellige biler...




Stemmer det..:)

Er forskjell på commonrail modellen og, men det går mer på hvilke programvare en får til dem.

Eg kjører per dag dato med 2 CP3 pumper som skal klare 1300hk på ren diesel..:)


Er veldig lite som skal til for å koble opp en commonrail motor i en annen bil, er vel bolt on mer eller mindre i din.

#7 M6

M6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 132 Innlegg:

Posted 09 November 2013 - 00:04

Eg spurte siden han snakke om diesel pumpe til $15000, og da lure eg på åssen dodge han snakker om!!!
 

Mottatt! :-)


Feste?? Større hjul!!

Hvor store hjul kjører du?
 


---------------------

Terje S. Knutsen


#8 vest_racing

vest_racing

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 252 Innlegg:

Posted 09 November 2013 - 00:10

Eg spurte siden han snakke om diesel pumpe til $15000, og da lure eg på åssen dodge han snakker om!!!
 
Mottatt! :-)

Feste?? Større hjul!!Hvor store hjul kjører du?
 



Eg kjører org dim som er 305/55-20, så eg har ikkje store hjul. Men er river løs på 6 gir, men skulle ikkje ha gått opp mer enn en dim og to så hadde eg nok hatt grep.

Må tenke på at Dodge 2500/3500 over 03 mod veier 1400kg på bakaksel.

#9 raymond halvorsen tromsø

raymond halvorsen tromsø

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 14 March 2015 - 10:54

har skjedd litt siden æ starta og tenke dodge ram,

har nå min 3 dodge ram,

har per dags dato 2 stk Ram, begge med 5,9 cum, den ene er stylet som en srt 10 quad cab, og er tunet til ca 500 hk.

den siste er en arctic trucks utgave, med twin turbo, større intercooler, større cp3, større dyser, sterkere toppakning, større matepumpe, større innsug og større eksos.

er blitt benket til 630 hk I 2010, men er byttet noen deler etter den tid, tok 2 plassen I dragløpet på evenes I 2010, (tidligere eier),

jeg har vært I kontakt med firma I usa som trimmer Cummings ekstremt. der kjører eier av firmaet same bil med 1370 hk, prislappen er ca 150000 + mva hvis du ikke har firma ;) flott at dette er en lastebil ;)

så når pengepungen blir stor nok så må nok jeg byte ut med større twin turbo, større og doble cp3, doble matepumper, 266% ocer stock dyser, methanol injection, å et par stk girkasser, bakakslinger og topppakninger ;) regner med det kommer til å gå nån,

girkassa er allerede tatt helt ut og spesialbygget til dragrace oss stale kank I tromsø,

 

ps. den srt 10 ramen skal selges, trenger ikke 2 stk, er vel nok med en :) 


Dodge Ram 5.9 Twin turbo m/ 38,5" arctic truck :thumbsup:


#10 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 14 March 2015 - 12:19

Hva bruker dere alle de hestekreftene til?