Gå til innhold



Foto

Parkering i Oslo?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 M6

M6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 132 Innlegg:

Posted 31 October 2013 - 19:49

Er det noen som vet om det fortsatt finnes parkering for større biler på Vestbanetomta?

 

Det er ikke ofte jeg er i Oslo (som selvsagt er en helt grei by, men ligger altfor avsides xwink.png.pagespeed.ic.EQjgXw8CzK.png ), men noen ganger har jeg et ærend der, og det er jo stort sett ganske krøkkete å få parkert med Suburban eller full-size pickup.


---------------------

Terje S. Knutsen


#2 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 31 October 2013 - 21:11

Er det? parkerer normalt rundt over alt i Oslo jeg. selv i parkeringshus.



#3 terje_trucker

terje_trucker

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 127 Innlegg:

Posted 01 November 2013 - 07:29

Parkering mot betaling er ingen problem, men gratis for full size hører sjeldenheten mer til. Ang Vestbanen er det nok fortsatt noe plasser inn mot "snuplassen" men selve tomta er jeg usikker på da det er gravearbeide i område og det skal vel opp et bygg på tomta.


*Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad*

>Before you criticise someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticise them, you are a mile away from them, and you have their shoes<

#4 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 01 November 2013 - 08:12

Sorry, var ikke klar over at det kun var gratis du var ute etter.

Hvor i Oslo er det du skal, hvor langt kan du gå?

#5 M6

M6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 132 Innlegg:

Posted 01 November 2013 - 18:56

Neida, det behøver ikke være gratis, bare praktisk, en eller tre ganger i året. xsmile.png.pagespeed.ic.5Yux4gu5_h.png

 

Grunnen til at jeg spurte spesielt om Vestbanen, er at jeg lurte på å besøke en forretning i Hansteensgate 12, av spesiell interesse for min mye bedre halvdel.

(Og hun har nettopp fått oppfyllt sitt høyeste ønske om dagligbil, som er 6.20 lang og 2.12 bred, med akselavstand på 4.01. Det er krøkkete både mht gateparkering og p-hus, tror jeg.)

I samme slengen kunne vi kikket innom to-tre andre plasser innen en radius av 5-600m fra Solli plass. Det er omtrent så langt som vi vil spasere. Bygdefolk er vant til å kjøre til døra, vet du. xsmile.png.pagespeed.ic.5Yux4gu5_h.png

 

Det er 20 år siden jeg bodde i Oslo, men jeg synes å huske at alt over 4.50 var køddent å gateparkere i sentrale strøk, og jeg tror vel ikke det er er blitt noe bedre siden da.  Men jeg er veldig mottagelig for tips om sentrale p-hus med plass til Ram Clubcab med 8" plan eller Suburban.

 

Mvh Terje


---------------------

Terje S. Knutsen


#6 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 01 November 2013 - 22:58

Oppe ved Henrik Ibsens gate 1 er det en stor grusplass hvor det er svært lite biler. Det er til og med vakthold der.