Gå til innhold



Foto
- - - - -

Opel Frontera 2.5TD 1997


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
No replies to this topic

#1 pajeropangpang

pajeropangpang

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Posted 10 December 2013 - 20:39

Heisann..

 

Da har jeg fått tak i en bil som kan pusses opp litt. Opel Frontera 2.5TD fra 1997.

Den har komplett skinn interiør og er rustfri (utrolig nok) siden den er rustfri så blir det å olje understellet.

Fikk nettopp vite at dette er samme motoren som sitter i crystler, stemmer dette? Uannsett så har jeg litt planer på denne bilen også.

Her har jeg bra sommerdekk så det blir satt i 2 rekke, men skal sette på kufanger, samt at jeg driver å lurer på om jeg skal kaste på ett takstativ. kjekt å ha noe å feste

arb lysene i. kanskje jeg blir kvitt det ekstrahjul stativet som er på bakdøren. Blir det muligens sidestepp, men har ikke satt pri på den. har litt steinsprut osv å fikse først.

Denne har en sørgelig histore bak seg. Byttet motor 2 ganger pga havari, den motoren som sitter i nå har gått 60.000++ siden jeg har kjørt på den endel km.

selve bilen har ikke gått så langt, 204.000km , drev å kjørte litt i snøen i dag... syntes den var like god som min gamle pickup og pajero med å ta seg fram. nå var ikke dette

hårreisende mye snø, var alt i fra 40cm til en meter. minuset er at det er komplett skinn...........brrrr kaldt.......skal gå til innkjøp av saueskinn iallfalll.. hehe

men om noen har litt info om det er en drit motor som sitter i denne.... er det det så skaffer jeg meg en bedre motor til å ha når denne går duken. alltid kjekt å være litt før ute ;)

hva anbefaller dere eventuelt da, 2.2? 2.8? må iallfall ha en jeg kan trekke endel med. :) litt derfor jeg kjøpte denne, kan trekke godt over 2tonn.

bilder kommer i løpet av morgen dagen.