Gå til innhold



Foto

For lang viftereim...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 15 December 2013 - 17:24

Noen som har gode råd for for lang viftereim. Reima er relativt ny, vandringen på strammeren er "brukt opp" men reima virker stram fåreløpig. Men jeg har mistanke om at den slurer litt på vakumpompa. Det hyler litt, kan jo også vret lageret men ingen slark.

Får man tak i strammer med større hjul?

Hva med å bygge opp ac pumpa ved å sette skiver i mellom?

Jeg har et hjul til dynamo liggende, men det er mindre enn det som sitter på, så det blir den gale veien.

 

Da jeg kjøpte reima for et par år siden, var det vanskelig å finne en som var kort nok. Denne virket grei den første dagen, men etter noen mil var vandringen på strammeren helt ute.



#2 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 15 December 2013 - 17:36

Kjøp en kortere enn å begynne å bygge om på alt annet...

 

Måtte selv gå for annen lengde på reima når jeg satte inn 140A dynamo. Bruk et målband og mål lengda du trenger.



#3 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 15 December 2013 - 18:25

Takk for svar!

Hos stolen hadde de bare denne og en som jeg fikk først, som var enda lenger...

Tenkte å heve ac pumpa ved å legge fire skiver i mellom på boltene pog i tilegg legge noe metall i samme tykkelse som skivene  under pumpa.



#4 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 15 December 2013 - 18:28

Jeg kjøpte vel min hos Romnes, sa bare hva som var ny lengde så fikk jeg det jeg skulle ha. Husk å måle mens reimstrammeren er innenfor sitt arbeidsfelt.



#5 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 15 December 2013 - 19:18

Hva kostet den? Mener jeg betalte ca.300, hos Stolen.



#6 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 17 December 2013 - 21:17

Husker ikke. Har noen rabatter der så er usikker hva den koster for vanlige folk.



#7 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 19 December 2013 - 14:56

ja klart du kan bygge opp ac pumpa midlertidig, men blir det nok til at du får stram reim


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#8 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 19 December 2013 - 16:56

Igjen.... hvorfor bruke masse tid på tilpasninger av andre ting? - ta mål og kjøp en reim som er slik du skal ha den. Og ikke minst..... kjøp to og legg den andre på en lur plass. Når det er så mye mikkmakk for å få til en reim så opplever du det sikkert neste gang også....

 

Hvilket tall står på reima som nå ikke passer da? Hvor mye kortere må du ha? 



#9 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 20 December 2013 - 10:01

Stikk på Torshov eller en annen vanlig bilrekvisita butikk og spør etter reim som er riktig lengde og bredde.  Ikke sikkert de har på lager, men de aller fleste skaffer riktig i løpet av dagen eller senest til dagen etter.

Slike reimer har et nummer slik som: 6PK1830  dette betyr 6 spor og 1830mm lang.  Slike er å få i de aller fleste lengder med hopp på ca 10mm......

Som LPG sier -  bare tull å bygge om når det er så enkelt å bare bytte til riktig reim.


Roar, Lightfoot Racing