Gå til innhold



Foto

På tide med ny VP44..


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 16 December 2013 - 00:46

Regner med jeg må til med ny VP innen kort tid.. Hvor er plassen å bestille? Bluechip? (Tror det var det de het..) Hvilken modell bør jeg gå for? Tips til plasser å handle mottas med takk. Kvalitet er førstepri, men pris og eventuell core charge teller også.

Tips og hint om ting som kan gjøres samtidig som vp'n er ute av bilen? Forebyggende tiltak altså..

Har ikke fått deathcode og slike ting enda, men mistenker deadpedal relatert til vp'n. Før eller siden så må den nok byttes uansett og slik det er nå så er det jævlig usikkert å ta bilen på en langtur uten å leve i uvisshet om man kommer seg hjem igjen..



01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#2 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 16 December 2013 - 23:28

Jeg har begynt å miste litt trua på alle disse her superduper firmaene. Skulle jeg nå kjøpt ny VP så trur jeg jaggu det hadde blitt fra Rock Auto, eller billigste jeg fant på nettet. Ikke noen hotrod pumpe eller noe, bare en helt standard VP44.

 

Den racetrucken som jeg hjalp med å skaffe hjem raset VP'n på det første racet på Gardermoen. Det var litt brått å få den igang igjen så etter at Rip bekreftet at det satt en helt standard pumpe på den så ble det bestilt en ny fra Rock i full fart. Den funker gull den, og det på en motor som bremser 655hk på ren diesel.

 

Når pumpa er ute så er det lett å komme til servo og vakuumpumpa også, de har jo gjerne fått en oljelekkasje etter noen år.


--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#3 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 17 December 2013 - 08:42

Ok. Takker for svar! Er jo blitt ett utall av alle disse oppgraderte pumpene og jeg er usikker selv. Er det mulig å få en bedre pumpe så gjør jeg gjerne det, men om det er så du sier så er det sikkert like greit med en dønn orginal en ja. Oring/pakning mellom pumpe og servo byttet jeg rett etter jeg kjøpte bilen så håper den holder noen år til, men koster jo fint lite for et sett så kanskje like greit å bytte mens det er lett tilgjengelig. Ingen aning hvor lenge man kjører før det begynner å lekke igjen... Cam-sensoren har jeg også byttet. Den sitter ganske utilgjengelig til, men sikkert enkel å bytte når pumpa er ute?.. Finnes der noe alternativ til vp'n på motorene våre? Eller blir det veldig omfattende ombygging isåfall?

Edited by El Duce, 17 December 2013 - 08:44.

01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries