Gå til innhold



Foto

Dodge RAM import


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Jacooobs'n

Jacooobs'n

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 30 December 2013 - 16:06

Vurderer sterkt å bli dodge ram-eier da jeg er så inni helsikes lei av VAG og alle feikodene..

Sikler fælt på en 2013 modell med liten hytte og 3 seter som har tüv papirer og tysk vognkort. DVS at den ikke regges på §1.15 men blir godkjent med det som er i tyske vognkortet som andre felger og senkesett.

Hvor får jeg tak i dette gitteret til å ha på innsiden eller utsiden av bakruta for å få den godkjent på grønne skilt? Hvordan type gassanlegg egner seg best til denne og har noen dårlig erfaring med 5.7 HEMI på gass?

Greit med LPG siden jeg kjører 40000km i året :/

 

På forhånd takk for alle svar



#2 M6

M6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 132 Innlegg:

Posted 31 December 2013 - 00:18

Hvorfor vil du ha senkesett på en Ram?

 

Og hvorfor en stusselig bensinmotor, når du kan få Cummins?

 

Tips: Prøv en diesel-Ram med original-fjæring, og kjenn etter om du kan ønske deg mer av en pickup.

 

Mvh Terje K.


---------------------

Terje S. Knutsen


#3 Jacooobs'n

Jacooobs'n

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 02 January 2014 - 12:26

Det var en til salgs som var sånn, tviler på at jeg hadde montert noe sånt i ettertid men..

Jeg vil ha HEMI motoren med gassanlegg og så ny bil som mulig da denne skal frakte meg alene Tønsberg-Halden hver dag i 10 mnd..



#4 Jacooobs'n

Jacooobs'n

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 02 January 2014 - 12:52

Fremdeles det gitteret jeg var mest interessert i hvis noen vet hvor jeg kan få tak i det...



#5 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 02 January 2014 - 23:24

Du kan jo forsøke LaFinto på Gressvik (Fredrikstad) eller Loyds i Sarpsborg. Det er også mulig Profesjonell Mekanikk i Sarpsborg kan hjelpe deg, spør etter Jon Grasto om du ringer.


--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#6 M6

M6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 132 Innlegg:

Posted 03 January 2014 - 01:07

Hvis du absolutt ikke vil prøve en dieselram (m originalt forbruk 0,9 - 1,1, hvis du kjører normalfriskt Tønsberg-Moss og Moss-Halden) så er jo også en hemi en grei motor. (Men du kommer til å bli skuffet dersom du tar imot en utfordring på 0-100 eller opp en lang bakke.)

 

Det finnes f.ø. uendelig utvalg av gitter-innretninger:  Google headache rack ram.

 

Mvh Terje K.


---------------------

Terje S. Knutsen


#7 Jacooobs'n

Jacooobs'n

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 04 January 2014 - 10:10

Takk for info.

Jeg er litt på bensinfronten jeg da selv om diesel også kan være moro. 

Trenger ikke noe å kjøre om kapp med heller, har en M3 med V8 i garasjen til den slags :)