Gå til innhold



Foto

Godkjenning av pajero diesel i mazda b2600


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 frokostjuice

frokostjuice

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 29 January 2014 - 21:51

Hei noen som har erfaring med godkjenning av 2.3 TD fra pajero i Mazda b2600 1988?

 

Takker for alle svar



#2 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 30 January 2014 - 21:23

brodern søkte om ombygging fra 2,6 bensin til 2,5d / td i mazdaen..

fikk svar at uten turbo på 4d56 motor var det bare og bestille time for visning, med turbo måtte det sendes søknad med dokumentasjon på at chassi, bremser etc.. tålte motoren..

 

er nå bare å sende en forespørsel til statens vegvesen sitt regionkontor i ditt distrikt og du vil få svar etterhvert om de ser på det som en forenklet ombygging eller avansert ombygging..

ved avansert vil de videresende til sfoor og du sender en eventuell søknad dit..



#3 frokostjuice

frokostjuice

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 24 February 2014 - 11:40

takker og bukker!



#4 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 24 February 2014 - 19:36

Hvis det er grei skuring å få godkjent 2,5D, kan det godt hende at du får godkjent 2,3TD like lett da denne har lavere effekt.

-og har du fått godkjent 2,3TD i vognkortet er det umulig å se forskjell på en 2,3TD og en 2,5TD... ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#5 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 24 February 2014 - 22:35

kopierer bare svaret fra svv jeg fikk på forespørsel om ombygging fra 3,0 bensin til 2,8 diesel på min pajero..

 

Hei.

Når det gjelder motorbytte så skiller vi mellom 2 typer:

1.       Enklere motorbytter, der dette karosseriet har vært levert med denne motorutgaven.
Her er det nok å dokumentere at karosseriet har vært levert med denne motoren og hva som ellers er forskjell på av hjuloppheng, bremser osv.

2.       Omfattende motorbytte, der denne motorutgaven ikke har vært levert i karosseriutgaven.
I disse tilfellene må det skrives en søknad med utdypende beskrivelse av hva som skal gjøres, alle tekniske data på motoren, hvilke deler som skal benyttes og eventuelle forsterkninger/ombygginger som tenkes utført. Søknaden blir deretter behandlet av SFOOR (Spesialistgruppen for ombygde, oppbygde og reparerte kjøretøy)

 

I ditt tilfelle vil jeg tro at dette karosseriet har vært levert med dieselutgaven, men dette og andre endringer må du som nevnt fremskaffe dokumentasjon på.

Som dokumentasjon godtar vi uttalelse fra importøren av bilmerket, eller utskrift av delefilm etc. som bekrefter dette.

Hvis motoren ikke finnes levert i ditt karosseri, må du levere søknad for behandling som nevnt i punkt 2.

 

Når det gjelder vektene så må bilen også etter ombyggingen holdes innenfor bilens originale tillatte akselvekter med fører og passasjerer.

Motoren som benyttes må stå samme eller bedre avgasskrav enn den originale, samt at originalt eksosanlegg til den nye motoren må benyttes.

Det må også fremlegges dokumentasjon/kvitteringer for de delene som brukes.