Gå til innhold



Foto

Hoodoo heving av Niva


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 LadaNiva1600

LadaNiva1600

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 41 Innlegg:

Posted 27 February 2014 - 21:33

Heisann.

Noen som har slik Hoodoo heving på nivaen sin ?

Uansett, ser ganske rett fram ut. Men spørsmålet mitt er om jeg må på med "spacer" på kuler i forstillinga ? Og at øvre bru skal skimses ut i innerkant.
Skjønner jeg det rett skal de gummi/plast ringene på bak, og kilene på forran.
Bør det skiftes dempere ved denne hevinga ? Eller duger de orginale ?

Om noen har noe å fortelle meg så setter jeg pris på det :)

http://www.ladaniva.....structions.htm

 

Har lest mange poster om dette, men det går liksom igjen att det er bare en 5-6 innlegg. Og liksom bare synsing og ideer.
Og alle linkene her på forumet ang denne saken virker ikke hos meg.
 

Ser ut som det er litt lite action her men prøver uansett :)


35" Pajero garasje

Member Since 16 Oct 2007


#2 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 27 February 2014 - 21:47

Har hevet min med gummier fra gabor foran og bak (de er sorte og vises ikke så godt som den oransje tingen der). Løsningen med de kilene foran ser for så vidt stabil ut men er nok mer synlig ved kontroll. hvis du ikke har tankt å bruke den på vegen så gjør jo ikke det noe. har i tillegg bpspacere for ikke å miste fjæringsvei.



#3 LadaNiva1600

LadaNiva1600

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 41 Innlegg:

Posted 27 February 2014 - 22:27

Jo den er netopp eu godkjent nå, så den skal brukes på både vei og utenfor :)

Har du lagt gummien under fjerskåla i nedkant fram som med de kilene og i øverkant bak ? Eller hvordan har du gjort d ? :)
Hevet det mye på din ?

 

Sikkert dumt spørsmål men er Gabor navnet på hevesettet ? Hvor kjøpte du det?

 

Bilder av min så langt.
Men skulle fått den litt opp og litt større hjul.


IMG_0093.jpg

 

IMG_0140.jpg


Edited by LadaNiva1600, 27 February 2014 - 22:30.

35" Pajero garasje

Member Since 16 Oct 2007


#4 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 27 February 2014 - 22:36

Husker ikke hvor mye høyre det ble. Ligger gummi over fjærene foran og bak. Bak tror jeg dem var 3cm? Foran 1,5? Er nesten to år siden nå. Har gått fint gjennom EU. Monterte ball joint (ikke bp) spacere på 2,5cm foran etter EU .... bilen min er høyre en din bak og foran tror jeg og den er litt høyre (har litt mer vinkel på de nedre armene ut til dekkene). Skal skifte fjærene foran til helt nye når det blir tid. De originale som har holdt den tunge dieselmotoren opp siden 1995 begynner nok å bli litt slappe. :P



#5 LadaNiva1600

LadaNiva1600

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 41 Innlegg:

Posted 27 February 2014 - 22:45

Aaha. Skal se om jeg får montert gummi på 3cm bak og 1,5cm forran jeg også. Er ikke ute etter syko heving på denne uansett. Spacerne du snakker om, monterte du bare på øverkula ?

Alt dette lar seg jo egentlig lages selv da :P Så får ta en kveld ute i verkstede å se hva jeg får til egentlig. Ja vurderer nye fjærer rundt hele jeg også :P De som sitter på nå har sikkert vært dær side 87 :P hehe

 

Er demperne som er spørsmålet da egentlig.. Om de orginale henger med eller ikke..


Spaca du ut på innfestinga på øverbrua ?
Og kjør du på med 4hjulskontroll etterpå ? Ser her http://www.ladaniva....nstructions.htm att han gjør det..


Edited by LadaNiva1600, 27 February 2014 - 22:52.

35" Pajero garasje

Member Since 16 Oct 2007


#6 LadaNiva1600

LadaNiva1600

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 41 Innlegg:

Posted 27 February 2014 - 23:17

http://www.ebay.com/...=item2334c943df

tror du dette duger ? :P


35" Pajero garasje

Member Since 16 Oct 2007


#7 stekus

stekus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 213 Innlegg:

Posted 28 February 2014 - 00:08

Det spørs kor myk dem er. Jeg kan ellers gi deg epostadressen til Gabor som ordner slike ting fra Ukraina til Østerrike / Tyskland. Men jeg betalte nå litt mer en de der på ebay koster. Du kan jo skrive til han på engelsk og høre koffor du burde kjøpe hos han og ikke ebay. Han har god peiling på stort sett alt du kan putte på en Niva.

 

Gikk selv over til Kayaba ultra sr tror jeg dem het dempere rundt om på bilen etter heving.