Gå til innhold



Foto
- - - - -

Toyota i skogen med Camper og kaffe.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
62 replies to this topic

#21 feltvogna

feltvogna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 17 June 2014 - 08:46

Har jo pyntet bilen litt også, fått seg panserbeskyttelse,vindavviser og gitter på lykter:

Attached Thumbnails

  • 20140616_172350.jpg
  • 20140616_172357.jpg
  • 20140616_172417.jpg
  • 20140616_172426.jpg


#22 feltvogna

feltvogna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 17 June 2014 - 08:51

Gitteret på lyktene er i metall og ikke kina plast, så regner med de tåler maskinvask, men er veldig usikker på om panserbeskyttelsen tåler maskinvask da...

 

 

 

Har også fått bilen godkjent og skrevet inn i vognkortet med 31*10,5*15" hjul. Jeg vet at det går med 32", men med 31" og full flex så er det minimalt med klaring så jeg holder meg til 31" og 15" felg. :innocent:

Veldig behagelig med 15" felger, mye gummi som demper alle hulla på våre gode veier :excl:  :shiftyninja:

 

 

Attached Thumbnails

  • 20140616_172409.jpg


#23 feltvogna

feltvogna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 17 June 2014 - 08:55

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt ny innsats til stereo i dashbordet? tenker da på den originale som er DIN2 og jeg skal montere DIN1, Trenger også noen små lister på siden av spilleren. Den originale spilleren er jo skrå..

Ser at det er å få kjøpt, men finner ikke noen som selger her i landet. Kunne tenkt meg en med slikt samlingsrom under spilleren også. Mulig jeg må modifisere noe greier jeg har i garasjen? hmmm



#24 feltvogna

feltvogna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 17 June 2014 - 09:12

Ser det finnes noe der ute ja, til fantastiske priser:

http://www.bilradios...0&katid=274&id=

http://www.bilradios...mid=m436&vn=736


Edited by feltvogna, 17 June 2014 - 09:14.


#25 feltvogna

feltvogna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 18 June 2014 - 07:19

Da er soveplassen ferdig, mangler bare en god madrass så om noen vet om en 120*190 som er veeeldig god å sove på så si i fra.

Har nå lagt isolasjon under platene også, så kansje det blir levlig der om vinteren.

 

Attached Thumbnails

  • 20140617_194453.jpg
  • 20140617_195755.jpg


#26 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 18 June 2014 - 12:10

Denne blir fin å dra på tur med. SYLTYNN den madrassen enest :P Hvordan fikk du godkjent bilen med den dim'en? 


Edited by sinnsyk, 18 June 2014 - 12:10.


#27 feltvogna

feltvogna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 19 June 2014 - 09:48

Har kjøpt ny madrass nå. ble veldig mykt å bra. lagt ferdig teppe på gulvet og montert bord og sitteplasser. Koblet ferdig alt av strøm i går slik at nå fungerer vannpumpe og lys innvendig.

Fikk kjøpt en plastmatte med høye kanter som passet perfekt i bredden slik at sko kan "parkeres" på rett plass uten å skitne til alt sammen.

 

I dag skal siste surrefestene sveises og monteres slik at den blir festet i alle ender å bauer på planet.

 

Får se om det blir noen flere bilder da.  :blink:

 

Ang dekkene på Hiluxen så var det ikke noe problem, BT i Tønsberg er ganske medgjørlige og jeg fikk beskjed at den kunne godkjennes med 32x10,5x15 uten noe modifikasjoner.

Men jeg mistenker at tidligere eier har endret på skiver/calipere for det skal vel egentlig ikke gå med 15" felg originalt på 2008 Hilux??

 

Uansett så er det praktisk at det er skrevet inn i vognkortet, det gjør det litt enklere å få nye modifikasjoner godkjent.

Har jo egentlig ikke startet på planene om Hiluxen enda, er camperen som har tatt mesteparten av tiden.

 

Men vurderer å bytte frontfanger til en slik med integrert winch-krybbe: http://www.formula4x...k/2013/07/6643/

Høyden fra fanger til bakke blir endret så da blir det ny tur til BT og godprate med de litt. Vil ha alt av modifikasjoner godkjent å skrevet inn i vognkortet. Gidder ikke demontere bilen ved visning.



#28 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 19 June 2014 - 12:32

Uten TUV-papirer lar nok ikke noe slikt seg godkjenne lengre. :(
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#29 feltvogna

feltvogna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 20 June 2014 - 06:14

Tidligere eier påstår at bilen er hevet 2cm, men det er jeg veldig usikker på. Kan ikke se noen form for heving på bilen.

Men jeg kan jo legge ut bilde av vognkortet om det kan hjelpe noen andre å få dette godkjent? 

 

Angående fangeren og TUV-papirer så skal jeg godprate litt med BT og høre hva som eventuelt må til for og få noe slikt godkjent. 

Mulig det hjelper å vise vognkort fra en annen bil som har dette skrevet inn.. Jeg har ikke lyst på noen hurtigkobling slik at jeg kan bytte fanger til original på 1 minutt, vil at fangeren skal boltes i alle ender å bauer til ramma.

Kommer tilbake med mer info på dette når jeg får undersøkt litt.

 

Har fått Camperen på bilen og er meget fornøyd med vektbalansen, myyye bedre enn på 2005 x-cab. Kan ha noe med at det er litt stivere bladfjærer på min 2008 mod??(hevet 2 cm??)

Det er nesten 10cm høyere/dypere plan på 2008 x-cab i forhold til 2005 x-cab. 

2008 mod har også høyere hytte så på min bil er det ikke plass til takstativ så camperen passer perfekt.

Attached Thumbnails

  • 20140411_113336.jpg
  • 20140619_222603.jpg

Edited by feltvogna, 20 June 2014 - 06:28.


#30 feltvogna

feltvogna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 20 June 2014 - 06:21

på 2008 mod så er det plastkasse i planet og denne har en bue inn mot hytta i gulvet, så camperen mangler ca 3cm før den er inntil hytta. Det er jo egentlig ganske greit for da slipper jeg å montere beskyttelse på camperen slik at det ikke blir skrapemerker på hytta, men noe av vekta fra camperen står nå på baklemmen. Det er de berømte 3cm som camperen egentlig skulle vært lengre inn. Om jeg tar vekk planet og sprøyter på Wortex beskyttelse så tror jeg det skal gå akkurat med camperen helt inntil kassa, det burde være en liten cm klaring for hytta skråner svakt innover. Dette får jeg jo testet til høsten da blir det Wortex.

 

Glemte selvfølgelig å ta bilder på kvelden av markeringslys og kjørelys på camperen, men de lyser i hvertfall mer enn nok siden det er LED. Skal prøve å knipse litt bilder i dag.

Det er fortsatt litt igjen å gjøre, men i helga skal camperen brukes aktivt på festival så da finner jeg ut hva som mangler av dippedutter å løsninger.

:innocent:  :jump:  :thumbsup:  ^_^



#31 feltvogna

feltvogna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 20 June 2014 - 06:35

Både 2005 x-cab og 2008 x-cab er jo SR5, må si at kjøring langs vei selv om det er offroaddekk på 2008 er vesentlig bedre, tenker da på draget i bakker og krengning i rundkjøringer.

Er det 2,4TD på 2005 mod? Den virket slapp i forhold til 2008 mod. Mistenker at tidligere eier har tuklet med turboen for det er lit !ambulanse" lyd ved pådrag. Men er ikke bøyde blader på turboen for dette har jeg sjekket. Hmmm.

 

 

Veeeldig spent på hva Camperen veier etter alle modifikasjoner så skal innom vekta i dag, bilen veier 2t med fører og halv tank +/- 50 kilo ca . :blink:  



#32 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 20 June 2014 - 07:15

Utrolig morsomt prosjekt... :) Er når du bruker camperen du oppdager hva du mangler ja... :)
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#33 feltvogna

feltvogna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 20 June 2014 - 09:45

Blir interessant å se hvordan det blir å kjøre i sandtaket i helgen med Campern på :shiftyninja: .

Det er jo elektronisk sperre på bakaksel så med vekten fra Camperen så burde alt ligge tilrette for mye morro.

 

Det mest praktiske er vel at når håndbrekket strammes og bilen skrues av så er det bare å gå bak i Camperen å koke seg en kopp kaffe  :thumbsup:  :thumbsup:

 

Er ikke mange Campere du møter langs veien i dag..



#34 VPettersen

VPettersen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:

Posted 27 June 2014 - 17:14

Sånn en du trenger? http://www.bassbroth...din&prodid=2881

 

Kjøpte adapteret til Jeepen derfra.



#35 feltvogna

feltvogna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 02 July 2014 - 07:58

Jupp nøyaktig en slik en, litt usikker på om den dekker helt til på sidene men det finner jeg ut. Bestiller nå  :blink:



#36 feltvogna

feltvogna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 21 November 2014 - 11:31

Får vel oppdatere litt.

Har ikke alle bilder tilgjengelig nå, men er på saken. :ninja:

Har vært på maaange turer med Hiluxen og Camperen siden i sommer.

Kjørte gjennom hele Sverige,Finland, Alta ut til Vardø, ut til Nordkapp, Ut til en liten bygd ytterst i Lofoten som heter noe så enkelt som .Å.

Tatt atlanterhavsveien sørover gjennom vårt vakre land.

Så nå kjenner jeg både bil og Camper godt kan man si.

Attached Thumbnails

  • bil.JPG
  • tarp.JPG


#37 feltvogna

feltvogna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 21 November 2014 - 11:32

Bildene over er fra før jeg monterte Camperen, plassen er Skrim :jump:



#38 feltvogna

feltvogna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 21 November 2014 - 11:35

Det er da ikke så forferdelig natur vi har her i landet :thumbsup:

Attached Thumbnails

  • fjell.JPG


#39 Hilux_tromso

Hilux_tromso

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 23 Innlegg:

Posted 21 November 2014 - 12:44

Tøft…Mere bildet!!! 



#40 feltvogna

feltvogna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 25 November 2014 - 09:47

He He. Klarte ikke å la være.. :innocent:

Attached Thumbnails

  • 20140724_165632.jpg