Gå til innhold



Foto

Trim KC


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 demorian

demorian

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 17 June 2014 - 20:30

Har en 86 modell KingCab med 2.4l bensin forgasser motor som bruker myyyye bensin men går forferdelig dårlig! :P Noen som har noen tips om noe som går ann å gjøre med desse motorene? Tåler di mer effekt? Er det mulig å få kjøpt noe ferdig (grenrør, innsug, åpent luftfilter, etc) til desse eller må alt lages?
Takker for svar! :)



#2 Dodge

Dodge

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 21 June 2014 - 22:28

Få tak i en 2.2z. Jeg syns den går bedre, å iallefall billigere! Eller så må du få tak i en moderne innsprutmotor. Fra 240z e.l.

Trimmer du 2.4en bruker den bare enda mer:-)

Daniel Krüger -

Y61 patrol godkjent m BMW M57 204hk/410nm

Dodge ram W250 crew cab - restaurering m/ motorbytte pågår. Nissan 2.8TD, 4L80E


#3 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 22 June 2014 - 14:10

Har du sett over tenning, slitasje, særlig på kamaksel, osv? Justering av ventiler, slitasje på forgasser?

#4 Morolen

Morolen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 560 Innlegg:

Posted 26 June 2014 - 08:31

Hei!

 

Det er endel ting du kan gjøre for å "halvere" forbruket på disse.

 

Tenningen er alt for lav, og noen er levert med EGR ventil - sistnevnte er bare å demontere/ blende.

  • juster tenningen helt på grensa til tenningsbank (12-14 grader F.Ø.D) - sjekk at stifter og fordelingslokk/ rotor er ok -samme med pluggledninger.
  • Origial kamaksel er ok, og vanligvis ikke slitt (ligger i oljebad) - ventilklaring skal være 0.45mm mener jeg å huske
  • original forgasser fra hitachi er brukbar på sitt beste - lag/ kjøp adapter og sett på en bra 32/36 weber DGV fra ford 2.0 ohc - (bruk dyse fra 36mm på 32mm porten også - evt dyse opp 36mm porten - luftfilter boks fra ford passer fint også. 36/36 DGAS og 38/38 DGAS funker også, men bruker mer drivstoff på småkjøring.
  • Skal du ha skikkelige gassere leverte NISMO doble mikuni 45mm gassere til disse motorene.
  • ta vekk original lyddemper og sett inn 2 stk 2" lyddempere -evt erstatte kun org lyddemper.

motorene tåler bra med effekt - ikke noe fare - bare sørg for at du har "longlife" frostvæske i nissanmotorer - alutoppen og toppakningen tåler ikke vanlig blå frostvæske.

 

om du vil går det å bruke turbo oppsett fra Z20T motor (disse hadde 210hk originalt i 1980-81)

 

søk på nett etter nissan NAPZ motorer/ performance - mye nyttig og dobbelt så mye unyttig info å finne

 

bilde under av original NAP-Z18 turbo

 

 

43.jpg


Edited by Morolen, 26 June 2014 - 08:32.

Ikke bare idrettsstjerner driver med høydetrening....