Gå til innhold



Foto

Tahoe led lyspærer - er disse godkjent å bruke?

lyspærer led tahoe 2002 godkjent?

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 733 Innlegg:

Posted 06 July 2014 - 18:17

Fant en leverandør som kunne levere en annen type lyspære enn HB3 og HB4 vanlig glødetråd.

 

Er dette godkjent som lyspære (& fungerer disse)?

 

 

http://www.autoanyth...-conversion-kit

 



#2 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 06 July 2014 - 19:58

Ser ingen egen grunn til at disse LED pærene ikke er lov

men blir det bedre eller dårligere lys??? frister teste et sett selv


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#3 sub03

sub03

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:

Posted 06 July 2014 - 20:41

Dette synes jeg ser interessant ut. Det står jo at de er DOT godkjente, men kjenner jeg paragraftolkerne rett vil de sikkert sette seg på bakbeina.

 

Det står også at de produserer 2400 lumen og forskriften sier at nærlys skal ha maks lysstyrke på 0,7 lux 25 m foran bilen og fjernlys maks 480 lux.

Nå er lumen mengden lys en pære produserer, og lux er lumen pr. areal, så hvordan man skal tolke dette aner jeg ikke. Blir sikkert for sterkt lys her på berget.

 

En tommelfingerregel for lyspærer i huset sier at du kan dele wattstyrken på de gamle glødepærene med ti for å finne rett lumen på ledpærer.

Hvis dette er direkte overførbart til lyspærer på bil skulle disse tilsvare 240 W pr lampe. :o

 

Hvis du tester ut dette vil det være topp om du forteller om dine erfaringer.


Edited by sub03, 06 July 2014 - 20:42.

"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."

#4 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 733 Innlegg:

Posted 06 July 2014 - 21:58

I alle fall er dagens nærlys på bilen mer som fjøslykter (en del bedre enn den gamle 1997 modellen jeg hadde med H4) pga de idiotiske piano trådene som gir de strøm.

 

Alt som er bedre kan ikke bli dårligere....



#5 RedWolf

RedWolf

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 551 Innlegg:

Posted 10 July 2014 - 23:41

Hvis lykta/pæra gir 2000 Lumen eller mer så må en ha høydejustering som på Xenon lykter. (nærlys)

 

Selv har jeg brukt Hella sine 90mm innsatser og har Halogen nær og fjernlys på Sub'en og LED nær og fjern på Van'en ( Hella sine LED ligger rett under 200 Lumen og krever ikke høydejustering) -- alt lovlig. Men det krever litt mer ombygging da.


RedWolf