Gå til innhold



Foto

Hengervekter på Ram med "svingskive"


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 11 August 2014 - 21:08

Hvilke hengervekter opereres det med på biler som er godkjent med kule i planet, eller tilsvarende? Ikke veldig mye info å finne om det.

Hva er maksimal hengervekt man kan få i vognkortet her til lands på en 3500 med tvillinghjul f.eks.?

Edited by El Duce, 11 August 2014 - 21:08.

01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#2 JB67

JB67

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 31 August 2014 - 10:53

Det samme som står i brukermanualen. Om du googler users manual og modell som pdf så får du all info du trenger  :thumbsup:


Hell yeah.....

#3 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 31 August 2014 - 11:18

Det er jo greit, men tenkte kanskje BT hadde egne retningslinjer og beregninger å gå etter når de setter hengervekter. Har sjekket opp flere biler med svingskive og ingen har lik hengervekt. Nå står jo ikke hengervekt hos noen omtrent, men vogntogvekt står i de fleste tilfeller om den er godkjent med svingskive og med nyttelasten på bilen da så er de fleste på 6-7 tonn totalvekt på henger. 1 eller 2 har jeg sett har 11999 kg som vogtogvekt og det er vel ialle tilfelle maks...

 

Men går de konsekvent etter spesifikasjonene på bilen fra fabrikk så er det jo greit.. 


01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#4 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 31 August 2014 - 15:38

Sjekk denne tråden..... http://www.offroad.n...-2#entry1687404

 

Trallene er dritt tunge og lastekapasiteten så og si ingenting.....



#5 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 31 August 2014 - 18:49

Kikket litt i tråden der ja. En del synsing, men når vi snakker camping semi så er det jo ikke nyttelasten som teller mest. Kan ikke sammenlignes med en bilfraktrer f.eks. Dessuten så får du jo utnyttet lastekapasiteten på bilen du drar med også når det er semi. Kunne tenkt meg en flatbed tralle der jeg fikk utnyttet 12 tonnsregelen fullt ut.
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#6 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 31 August 2014 - 18:50

dobbel..


Edited by El Duce, 31 August 2014 - 19:27.

01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries