Gå til innhold



Foto

ABS problem 2002 LandCruiser


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
No replies to this topic

#1 jlanderud

jlanderud

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 04 September 2014 - 21:14

God dag

 

Har fått et problem med ABS-systemet på konas 2002 LandCruiser. Problemet begynte med at gule varsellamper for ABS og tractioncontroll lyste. Jeg fant ut at en 10 amp sikring var røket og byttet denne. Varsellampene kom på igjen etter noen få dager og sikringen var røket igjen. Jeg tok bilen inn til et Toyota verksted og fikk de til å koble på diagnosemaskinen. Forklaringen var at ABS actuatoren var gåen og måtte byttes. Jeg fikk en pris på ca 12 000,- for jobben og aksepterte dette.

Det viste seg imidlertid at delen de hadde bestilt ikke passet (Toyota delenummer 440560030). Det som trengtes var delenummer 4705060070 og prisen på denne var intet mindre enn 46 000,-. Jeg hadde litt vanskeligheter med å holde meg alvorlig på telefonen, men det viste seg at delen ikke var utvunnet av umulium fra kometstøv eller belagt med smaragder eller diamanter.

 

Jeg har vært i forbindelse med en god del opphuggere, men de har kun den delen som ikke passer.

Bilen til konemor er opprinnelig tysk og ble importert i 2005.

 

Er det noen der ute som har noen tips om hvordan denne delen kan skaffes til en noe mer edruelig pris enn 46 000,-?