Jeg skifter nå motor i en Pajero Gen2 2,8 98 modell(norsk), i den forbindelse har jeg noen spørsmål.
Motoren jeg skal sette inn er en 97 modell, og den mangler en plugg på dieselpumpen. Pluggen er den med rød hette til høyre i bildet.
Jeg håper å unngå å flytte over pumpen fra min motor over på den nye.
Jeg har lest en del tråder på diverse forum i forhold til dette, men er fortsatt usikker.
Denne forteller i hvert fall litt:
http://www.pocuk.com...er=asc&start=15
Godt bilde(det første) av hvor pluggen går på pumpen, like over mengdejusteringsskruen.
Så vidt jeg har kunkludert med er dette startsperra på pumpen. Denne eksisterer ikke på den andre, så vil jeg da mangle ett signal til bilen om oppstart/stopp? Hva gjøres med pluggen i de tilfeller hvor man fjerner/ødelegger startsperra på pumpen og kobler om ledningsnettet?
Så vidt jeg kan se per nå er de 2 andre pluggene på pumpen helt lik.
Den pumpen som står i bilen har nr. ME202555
Den pumpen som står på den andre motoren har nr: ME201684, men dette nr. er senere erstattet med ME202551
Er det noen her inne som har gjort dette tidligere? Eventuelt vet om noen som vet og har kontaktinfo til vedkommede?
Hva er det evnetuelt viktig å tenke på om jeg flytter over pumpen? Holder det at stemplene står likt i TDC eller må hele registeret stemme?
Jeg mangler også motorvarmerelement i blokka på motoren jeg skal sette inn. Den som står på den andre motoren har jeg hatt lekasje på, samt at den henger løst. Er slike element mulig å få tak i på svært kort varsel?
Ble litt mye her, men takker på forhånd for hjelp.