Gå til innhold



Foto

Skjermbyggere Navara D40. Hjelp!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
13 replies to this topic

#1 RigidNavara

RigidNavara

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 18 November 2014 - 23:54

Leter fortvilt etter skjermbyggere til min Navara D40. Får selvfølgelig ikke kjøpe direkte fra arctic truck....
Er det noen som vet om noen som forhandler noe slikt?
Er til extended cab versjonen. (Den med "suicide" dører bak). All respons tas mot med takk😃

#2 Hilux_tromso

Hilux_tromso

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 23 Innlegg:

Posted 19 November 2014 - 20:27

Vet ikke om det er samme hjulbuer på 2 og 4 dørs?!

http://www.ebay.com/...=item2a43248f07



#3 RigidNavara

RigidNavara

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 20 November 2014 - 00:45

Buen er den samme,forskjellen er på tanklokk og at skjermbyggerene på 4dørs smalner inn på enden i framkant på kassen. Er vanskelig å finne til extended cab siden den nesten bare er solgt i Norge!

#4 jeeppi

jeeppi

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 06 December 2014 - 09:51

Skal du gjøre ombygging selv?

http://m.ebay.de/itm...4441?nav=SEARCH

http://m.ebay.de/itm...3182?nav=SEARCH

#5 RigidNavara

RigidNavara

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 06 December 2014 - 16:01

Takk for tipset,har sett på det meste som er av annonser på ebay,de er alle til dobbel cab mens jeg har extended cab,blir sikkert å kjøpe skjermbyggere til dobbel cab å så bygge dem om:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

#6 jmosbakk

jmosbakk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 33 Innlegg:

Posted 05 January 2015 - 21:02

Jeg bestilte nettopp et sett fra Miga Tuning i Polen til Navara Dobbel Cab. 7800kr inkl. frakt.

Jeg er veldig spent på passform på disse kontra Fjallasport, men fordelen er at de polske skal være en direkte kopi av AT sine som er litt forskjellig fra Fjallasport sine.

AT liker helt sikkert ikke dette noe særlig, men hvis de vil så har de muligheten til å ta opp konkurransen ved å slutte å være så sær.

Om AT sine hadde kostet 9-10000 så hadde jeg nok heller kjøpt de pga ryktet, men men. :)



#7 RigidNavara

RigidNavara

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 05 January 2015 - 22:17

Jeg har sett at de har,men jeg får ikke svar fra de,jeg har extended cab så det er ikke samme byggerne som på dobbelcab. Jeg har akkurat bestilt byggere og speedoconverter fra fjallasport på island,er spent på passform jeg og:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

#8 jmosbakk

jmosbakk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 33 Innlegg:

Posted 06 January 2015 - 23:14

Passformen på Fjallasport er bra.

Grunnen til at jeg ikke bestilte derfra er pga at de bredderne de leverer nå til dags er noe forskjellig i utforming i forhold til før.

Hvis du ser på de to bildene i denne tråden: http://www.offroad.n...til-pathfinder/ så ser du kanskje hva jeg mener.

Bildene er riktignok Pathfinder, men tror nok ganske sikkert dette også gjelder Navara.



#9 RigidNavara

RigidNavara

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 07 January 2015 - 17:27

Jeg har fådt bilder av bredderne påmontert bilen,jeg syntes de så veldig bra ut:) gleder meg til å få pakke:D


Sent from my iPhone using Tapatalk

#10 jmosbakk

jmosbakk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 33 Innlegg:

Posted 08 January 2015 - 20:03

Fikk ny epost fra Reynir i dag og han sier at han kan levere begge typene.

Vet du hvilken av de du får?



#11 RigidNavara

RigidNavara

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 08 January 2015 - 20:16

Okei? Jeg spurte bare om han kunne levere byggere å han sa ja,jeg var ikke klar over at han hadde to forskjellige typer,hva er forskjellen? Har du bilder?:)

#12 RigidNavara

RigidNavara

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 08 January 2015 - 23:41

Nei,jeg spurte bare om han hadde til d40 extended cab å han sa ja,har sendt mail å spurt om hvordan byggere han sender. Jeg bestiller samtidig innerskjermer og speedometer calibrator:) hvilke dekk/heving tenker du å ha?

#13 jmosbakk

jmosbakk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 33 Innlegg:

Posted 11 January 2015 - 23:31

Hva må du betale for innerskjermer og speedo-delen da?

Du ser bilde av de to typene i den tråden jeg linket litt lengre opp.

 

Jeg skal kjøre på 35x12,5x17 Cooper STT på 10x17" ET -52. Skal heves ca 60mm bak og i overkant av 70mm foran (i følge papirene), så får vi se om det holder.

Jeg var lenge inne på tanken av 37", men siden det ikke finnes utveksling til en fornuftig penge til disse så ble det 35". Tror 37" skal gå fint med 2" bodylift i tillegg.



#14 RigidNavara

RigidNavara

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 12 January 2015 - 00:50

Betalte 1750 for speedo converter og 750 for innerskjermer. Dvs at det er vel ikke innerskjermer,han sa at de brukte 2mm tykk plastikk,litt usikker på hva han mener men så lenge de bruker det er det bra nokk for meg. Har sett forskjelle på skjermbyggerne ja,har bestilt ny typen,som er lik formen på de originale skjermene:)
Hvordan hevesett skal du bruke? Jeg snakket med BGNOR å de sa at skal man heve mer enn 40mm i front må også diffen senkes. Jeg var tenkt å gå på 20x10 felger med 35"12,5 dekk på. Men har bestemt meg for å gå på 33" nå pga hevingen. Har du Facebook? Kan du legge meg til,går kanskje litt lettere å skrive sammen da,virker som du har mye info jeg trenger:) heter Morten ellingsen,har en isbre front som forsidebilde,profil bilde er av meg på jakt.


Sent from my iPhone using Tapatalk