Gå til innhold



Foto

Forskjellige typer breddere til Pathfinder


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 jmosbakk

jmosbakk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 33 Innlegg:

Posted 18 December 2014 - 21:41

Er det noen som har lagt merke til at det finnes to-tre forskjellige typer breddere til Pathfinder?

 

Hvis man kjøper direkte fra Fjallasport så leverer de en type og hvis man googler Pathfinder Fjallasport så kommer det bare bilder av den andre typen, som jeg tror er A/T sine. (som igjen ser ut til å være levert i to versjoner)

 

Forskjellene er små og litt vanskelige å forklare, men jeg skal forsøke.

Den som Fjallasport leverer har to knekker i profilen, dvs tre flater med forskjellig vinkel. De har bare ett spor i frembredderen som går vannrett med linja i fangeren.

 

Den andre typen har bare en knekk i profilen, dvs to flater med forskjellig vinkel. Jeg har sett bilder av to typer av denne igjen. Den ene har ett spor i frembredderen som går på skrå ned fra toppen av hovedlykta og den andre har dette sporet i tillegg til ett spor som går vannrett med linja i fangeren.

 

Noen som kjenner til dette og kan fortelle noe om det? Hvorfor viser ikke Google noen bilder av Pathfinder med den typen breddere Fjallsport nå selger?

 

Det er jo greit å få tak i de fra Fjallsport, men jeg kunne egentlig tenkt meg den andre typen.

Nå vet jeg at A/T ikke selger disse med det argumentet at de skal vite at deres produkter er montert av kvalifisert personell. (forstå det den som kan/vil)

 

Hvis det ikke lar seg gjøre å få kjøpt den typen jeg vil ha så kjenner jeg til et firma som driver med glassfiber bl.a. til offshore som også kan lage breddere (de har former til Navara), men for å få de til å lage bredderne skulle jeg gjerne hatt noen mål på disse, eller enda bedre, noen som kan stå modell.

Et alternativ kan være å ta utgangspunkt i bredderne fra Fjallasport for så å endre litt på vinklene i profilen, men det må jeg forske litt mer på før jeg vet om det er mulig uten at det blir som å begynne på nytt.

 

Jeg skjønner at folk kanskje ikke vil stille opp bare for at jeg er kjip og ikke unner A/T oppdraget med bilen min, men nå har det seg sånn at dette er jo litt morsomt å holde på med så jeg synes det er greit å ta ombyggingen selv.

 

 

 

 



#2 jmosbakk

jmosbakk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 33 Innlegg:

Posted 19 December 2014 - 21:15

Her er bilde av de to typene.

Den øverste er den typen kompisen min fikk når han bestilte fra Fjallasport.

Det rare er at begge disse bildene kom på epost fra Reynir hos Fjallasport når jeg spurte om hvilken type breddere de solgte.

Den nederste der er sikkert den som AT leverer? Har Fjallasport levert denne på noe tidspunkt? Har Fjallasport fått breddere fra AT?

 

Man ser også forskjell på bakbredderne. De på den svarte har en forsenkning der døra kommer.

 

K3VpUkNt.jpeg

 

Tld5dG1Y.jpeg


Edited by jmosbakk, 19 December 2014 - 21:18.


#3 jmosbakk

jmosbakk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 33 Innlegg:

Posted 08 January 2015 - 20:05

Kan vel oppdatere denne og da.

Fikk ny epost fra Reynir i dag og han sier at han kan levere begge disse typene.

Da er det vel ikke noe mer å spekulere på annet enn hvis man er over gjennomsnittlig interessert.



#4 vestrom

vestrom

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 20 April 2015 - 06:20

Ha er tlf nr eller epost til fjellasport?