Du må passe på at du ikke får tenningsbank, tenningen er tilpasset annerledes med EGR ventil.
Får du tenningsbank kan du prøve disse rensestoffene som skal fjerne karbon i brennkammer, ventiler, mm.
I tillegg finnes det slike "dieselfornyere" som skal forhindre tenningsbank, Würth har bra produkter her.
Rensing av EGR-ventil er uansett viktig, mange av disse bruker også kjølevann for å få ned temperaturen, lekkasje her er ikke noe bra...
Som du vet dannes NOx gasser ved høye temperaturer, ved å tilsette CO2 i innsugsluften (altså eksos/CO2 som ikke reagerer ikke med noe),
vil temperature gå ned i forbrenningskammeret slik at det dannes mindre NOx (ref. VW jukset ved testing).
Resultatet av dette er lavere effekt, dårligere dieselforbrenning og økt forbruk.
Jeg vet ikke med din turbo, men du kan altså oppleve økt effekt uten EGR, samtidig som du ødelegger lufta for dine neste generasjoner...