Pajero gen 3 2" ome
#1
Posted 16 January 2015 - 21:10
Virker som 33/12,5 kun kommer i 15" felg?
#2
Posted 16 January 2015 - 22:28
#3
Posted 17 January 2015 - 12:17
Er det lov å spørre hvor du handlet hevesettet?
Vurderer selv men det er en jungel og ikke alltid like lett å forstå hvem som passer hvilken bil.
#4
Posted 18 January 2015 - 14:48
Er det lov å spørre hvor du handlet hevesettet?
Vurderer selv men det er en jungel og ikke alltid like lett å forstå hvem som passer hvilken bil.
Bestilte fra norskoffroadteknikk! Ring og prat med Janne, veldig bra service!
Edited by m.k91, 18 January 2015 - 14:50.
#5
Posted 18 January 2015 - 17:46
#6
Posted 18 January 2015 - 21:13
#7
Posted 19 January 2015 - 20:50
Mykje arbeid å montere eit sånt sett?
#8
Posted 19 January 2015 - 21:25
#9
Posted 19 January 2015 - 21:50
Lyst å ta bilder å lage ein "how.to" bruksanvisning?
#10
Posted 19 January 2015 - 22:36
#11
Posted 21 January 2015 - 20:37
#12
Posted 22 January 2015 - 00:41
De dekkene er etter mine beregninger akkurat like høye... Så da er det uteseendet som teller
285x0,75 = 213,75 (75 er prosent av bredden så vidt meg bekjent)
305x0,70 = 213,5
Dere får arrestere meg om jeg tar helt feil her, men mener dette skal være riktig!
#13
Posted 22 January 2015 - 08:29
I løssnø er 305 best. Men etter dårlig brøyta vintervei vil 285 kunne være bedre, da de bredeste dekkene flyter best...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Edited by HardKåre, 22 January 2015 - 08:30.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#15
Posted 22 January 2015 - 21:43
MT-mønster i dyp snø fungerer i kramsnø, i alt annet er dekk med mye seiping og myk gummi svaret.
Som vinterdekk burde vinterdekk vurderes. De finnes i 285/75x16".
#16
Posted 22 January 2015 - 23:09
#17
Posted 23 January 2015 - 16:12
http://www2.pajerocl...ead.php?t=30279
#18
Posted 24 January 2015 - 12:46
Går fort noen timer å montere kitet alt avhengig av hvor godt skruene sitter enkelte plasser. Merkelappene på fjørene må du ikke ta vekk før etter du har vært hos biltilsynet. Står noen nr som samsvarer med tuv papirene som skal bekreftet kittet ved godkjenning. Er også forskjell på venstre og høgre side.
Det som kan være utfordringen er hvis justeringsboltene har rustet seg fast i foringene. Dette er ett kjent problem.
Når man skal justere så vrir man ikke bolten slik man skal men hele foringen.
Jeg måtte bytte ut mine og smurte dem inn med tjære før sammensetting. Så slepp man problemer senere.
#19
Posted 26 January 2015 - 22:54
#20
Posted 29 January 2015 - 17:22
Nå blir det firehjulskontroll i morgen og tur å kjør i helga!
Tenkte jeg ikke trengte å lage noe how-to, da jeg fant så god beskrivelse på pajeroclub.com, som er bedre enn hva jeg hadde fått til sjøl.