Gå til innhold



Foto

om602 i 87 mod w460

motor 617 617a om617 om602 602 oppgradering motorbytte

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 pappis

pappis

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 06 February 2015 - 21:22

Hei.
Jeg har fått ordnet meg en 1997 om602 fra en E-klasse.
Er det noen som har gjort dette før, evt. vet hva jeg må tilpasse for at dette skal gå?

Vet at w463 har blitt levert med samme motoren, men kjenner ikke til om det er noen forskjeller på de.

Attached Thumbnails

  • 26_2116426911.jpg

300 GD STT 1987 LWB


#2 tgg416

tgg416

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 158 Innlegg:

Posted 06 February 2015 - 23:11

Tror Christian Lindgren har en slik motor i sin W461.
Han bor i Skien så søk ham opp i tlf katalogen.

#3 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 07 February 2015 - 15:11

Hei.
Jeg har fått ordnet meg en 1997 om602 fra en E-klasse.
Er det noen som har gjort dette før, evt. vet hva jeg må tilpasse for at dette skal gå?

Vet at w463 har blitt levert med samme motoren, men kjenner ikke til om det er noen forskjeller på de.

 

Den motoren er aldri levert i G. En annnen type 290 er levert i 461. 

Motoren fra E290 w210 har direkteinnsprøytning. Dette betyr at du må ha med alt elektrisk. En mekanisk pumpe fra eldre 602 vil ikke passe.

 

Motorfester bunnpanne osv finner du fra 290GD 

Lykke til :)


Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#4 Horch

Horch

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 633 Innlegg:

Posted 07 February 2015 - 17:41

250G, 290 GD (med og uten turbo) og 461 (tyske wolf) har OM602 motoren med ulike utstyr og aggregater tilpasset Geländewagen.
Noen tar pumpa fra OM617 til OM602 blokka når den bygges inn I gamle 460, da slipper du all elektronikk.



#5 pappis

pappis

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 09 February 2015 - 19:51

250G, 290 GD (med og uten turbo) og 461 (tyske wolf) har OM602 motoren med ulike utstyr og aggregater tilpasset Geländewagen.
Noen tar pumpa fra OM617 til OM602 blokka når den bygges inn I gamle 460, da slipper du all elektronikk.

 

 Beholder motoren guffen om jeg hiver på en 617 pumpe?
Mitt intrykk er at det er mye mer å hente med elektrisk drift.


Edited by pappis, 09 February 2015 - 19:52.

300 GD STT 1987 LWB


#6 pappis

pappis

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 09 February 2015 - 20:26

Hei.
Jeg har fått ordnet meg en 1997 om602 fra en E-klasse.
Er det noen som har gjort dette før, evt. vet hva jeg må tilpasse for at dette skal gå?

Vet at w463 har blitt levert med samme motoren, men kjenner ikke til om det er noen forskjeller på de.

 

Er det noen som forresten vet om jeg kan bruke 5-trinns girkasse fra 617 uten for mye ombygging?


300 GD STT 1987 LWB


#7 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 12 February 2015 - 14:10

 

Er det noen som forresten vet om jeg kan bruke 5-trinns girkasse fra 617 uten for mye ombygging?

 

617 pumpe vil ikke passe. Heller ikke pumpe fra eldre 602, fordi dette er en DI motor. De andre er forkammermotorer.

 

Girboks passer fra alle motorer med 60x kode. m110 og 617 har starter på motsatt side.


Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329