hallo Lurer på hvor på pumpa jeg oppjusterer dieselen på en y 61, turboen har fått stærre komprssorhjul og skal kjøres på 1 bars ladetrykk. med en ekstra ic i front. takk for Svar og tips:)
Dieselpumpe Y61 2.8 oppjustering
#1
Posted 06 May 2015 - 15:05
#2
Posted 15 July 2015 - 08:20
Hei!
litt seint svar. Y61 har elektronisk dieselpumpe, så du finner ingen skrue.
2 alternativ:
1 - chip (jeg har sanco-chip og større vnt-turbo )
2 - denne metoden gir høyere tomgang tror jeg, har ikke prøvd. ¨På dieselpumpa er det 4 skruer i toppen som er flatskrujern-type, løsne disse å skyv huset den veien som gjør at turtallet øker... da flytter du mengderegulatoren, og den skal gå bedre:-)
Daniel Krüger -
Y61 patrol godkjent m BMW M57 204hk/410nm
Dodge ram W250 crew cab - restaurering m/ motorbytte pågår. Nissan 2.8TD, 4L80E
#3
Posted 15 July 2015 - 19:27
Da har jeg prøvd metode to....klarte ikke å holde fingrene fra fatet
Konklusjon: det er bare sinnsykt lite som skal til. 1mm er for mye...
Mot torpedovegg = mer diesel
Mot radiator = mindre
Jeg syns tomgang på 775 er for mye, så jeg dro den frammover til jeg fikk 650.... Nyyydelig lyd, men oioioi...lite respons.
Justerte så mot torpedovegg til den ikke klarte å regulere tomgang, åsså litt tilbake. Normal tomgang, litt røyk når man ruser i fri, ikke noe mye mer effekt..kanskje 5hk.(edit: ned fra 10) Det beste var at responsen er blitt mye bedre fra tomgang og opp i turtall! Når du skal ta løs, reagerer den med en gang du trykker på gassen, før har den hatt en del forsinkelse. (edit2: starter lettere kald også!)
Verdt en halvtime jobb.
Edited by Dodge, 16 July 2015 - 11:36.
Daniel Krüger -
Y61 patrol godkjent m BMW M57 204hk/410nm
Dodge ram W250 crew cab - restaurering m/ motorbytte pågår. Nissan 2.8TD, 4L80E
#4
Posted 22 July 2015 - 15:15
tusen takk:)