Gå til innhold



Foto

ZJ- Ombygging: Trommel te skivar?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 Rookie

Rookie

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 291 Innlegg:

Posted 09 June 2015 - 19:41

Om detta har kommi opp før e det bare å beklage..

 

Je meinar å ha lest at det finnas 1995 mod. ZJ'ar som har skive bak. Je Hatar å bytte sko på detta!
Kan det væra muleg å rett og slett nappe stikkakslane ut av ein '95 og setta dem inn i min '93mod?
Seff ta med slangar og overføringa te brekket.. Noen som veit?


Drit i veiavgifta - Kjør i skauen!

#2 Sætre

Sætre

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 989 Innlegg:

Posted 13 June 2015 - 09:10

Du har Dana 35 bakaksling, og denne er, som du har funnet ut levert med både trommel- og skivebremser.

Det er et veldig enkelt swap å bytte til skiver fra tromler, men du trenger noe annet enn stikkakslinger.

 

Sjekk den write up'en:

 

http://www.stu-offro...5disc/d35-1.htm


Edited by Sætre, 13 June 2015 - 22:58.

"The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of low price is forgotten"

#3 Rookie

Rookie

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 291 Innlegg:

Posted 14 June 2015 - 21:01

Tusen takk for den, Sætre!
Sida bokmerka og jakta på '96 bremsar begynnar :)

Går ut ifra at det ikkje e noen av de yngre modellane som har gått vekk fra ABS?
Det kommer ikkje fram no sted på sida ( som je har fått med meg i hvertfall) at det nødvendigvis var abs- bremsar på bilen?
Har ikkje heilt setti meg inn i ABS'ens verden, veit bare at den e der :D


Drit i veiavgifta - Kjør i skauen!

#4 Sætre

Sætre

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 989 Innlegg:

Posted 14 June 2015 - 21:31

Zj har ABS på alle årganger. Swap'et i linken er på en TJ, og der er ABS mer uvanlig, så der er nok ikke ABS med i opplegget. Jeg tipper dog at ABS-opplegget vil være ganske plug and play, hvis du skaffer ZJ deler fra en nyere modell. 


"The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of low price is forgotten"

#5 Rookie

Rookie

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 291 Innlegg:

Posted 14 June 2015 - 21:38

Okay, takk for svar!
Går ut ifra at je må bytte ut bremsekraftfordelar- ventilen med samma type bil som skiveopplegget kommer fra, da det vel e no forskjell i fordelinga der kontra tromlar....?


Drit i veiavgifta - Kjør i skauen!

#6 Sætre

Sætre

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 989 Innlegg:

Posted 15 June 2015 - 21:16

Litt usikker på om du må gjøre det! Jeg bygde om til skiver bak på min TJ, hvor vi koblet caliperene inn på det orginale opplegget til trommelbremsene, og det funket helt fint.


"The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of low price is forgotten"

#7 dodgepiper

dodgepiper

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 100 Innlegg:

Posted 15 June 2015 - 21:27

Å vil du ikke ha abs så går det fint å koble den ut på disse bilene. Bare sier det siden det er noen biler det overhodet ikke går å bruke uten fungerende abs(mere på litt nyere biler det da), jeg kjører selv med abs utkoblet på min 1993 jeep grand cherokee. 



#8 Rookie

Rookie

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 291 Innlegg:

Posted 16 July 2015 - 16:52

Nå får je ei heil bakaksling levert i kveld, med komplett skivebrems- opplegg fra ein 5.2L 95mod. ZJ. Nesta enklar å bare swappe heile akslinga ve?
E vel samma utvekslinga på den som i 1993- modellen formodar je?

Dodgepiper: Trur je ska beholde ABS'en, ryker på ein smell på EU- kontrollen når den ikkje funkar..
-Og sku det skje no og je med viten og vilje har kobla ut abs'en e det vel lite populært hos forsikringa.


Drit i veiavgifta - Kjør i skauen!