Gå til innhold



Foto

Godkjenne Nissan King Cab med turbo


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 ATVlover

ATVlover

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Posted 16 June 2015 - 17:18

Hei! Hvordan er det å godkjenne en nissan king cab som har 2.5 sugediesel med turbomotoren noen av de ble levert med? Vet ikke hva den heter..
Noen som vet hva som må gjøres i tillegg til å bytte motoren også? :)
Setter pris på svar!



#2 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 16 June 2015 - 21:33

Det hjelper ingen ting hva vi sier på et forum, for du vil uansett være prisgitt dagshumøret til betjenten hos Statens Vegvesen. 

Sving innom og legg fram planen. Er du heldig vil de forlange dokumentasjon (delebok) som viser at turboversonen har samme bremser etc. Er de gretne må du innom importør for å få dem til å dokumentere at bilen er klar for turbomotor. 

 

Ber de deg sende skriftlig søknad ville jeg dratt til neste stasjon, og søknad ville jeg ikke levert før jeg traff en hyggelig kontrollør som var positiv til din ombygging. 

 

Får du avslag på søknaden er spikrene i kista slått inn.



#3 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 16 June 2015 - 22:13

Er KingCab levert med turbo i din karosseritype? I vognkortet ditt står det bare 2500ccm og drivstoff:diesel.........


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#4 ATVlover

ATVlover

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Posted 17 June 2015 - 13:53

Det hjelper ingen ting hva vi sier på et forum, for du vil uansett være prisgitt dagshumøret til betjenten hos Statens Vegvesen. 

Sving innom og legg fram planen. Er du heldig vil de forlange dokumentasjon (delebok) som viser at turboversonen har samme bremser etc. Er de gretne må du innom importør for å få dem til å dokumentere at bilen er klar for turbomotor. 

 

Ber de deg sende skriftlig søknad ville jeg dratt til neste stasjon, og søknad ville jeg ikke levert før jeg traff en hyggelig kontrollør som var positiv til din ombygging. 

 

Får du avslag på søknaden er spikrene i kista slått inn.

Ja skjønner, takk for svar. Vet du om SD25 og TD25 motorene er like bortsett fra turbon? Altså om jeg bare kan sette på en turbo? Og om jeg bytter til en TD25 istedenfor for å bare sette over turbo hva må jeg bytte da? Hjerner og eksos?
Er ikke så veldig inn i diesel og firehjulstrekkere, hehe


Edited by ATVlover, 17 June 2015 - 13:54.


#5 ATVlover

ATVlover

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Posted 17 June 2015 - 13:55

Er KingCab levert med turbo i din karosseritype? I vognkortet ditt står det bare 2500ccm og drivstoff:diesel.........


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Ja, det er dem :) Noen med suge og noen med turbo


Edited by ATVlover, 17 June 2015 - 13:57.


#6 ATVlover

ATVlover

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Posted 18 June 2015 - 00:23

Noen som kan svare meg på om råder stempel ogsånn er likt? Altså at jeg bare kan flytte over turbo? :)



#7 Vinterbro

Vinterbro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 24 June 2015 - 17:31

Har nettopp kjøpt en 1986 King cab hvor det sitter en 2,7TD (Terrano) motor.
Ser at den heller ikke er ført inn i vognkortet.. der står det slagvolum: 2488 cm3.

Er dette noe man må få gjort..? Ser vel ikke den helt store forskjellen på en Terrano og en King cab sånn sett.

Sitter forøvrig 33" dekk på den og disse bør kanskje også skrives inn i vognkortet?

#8 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 24 June 2015 - 18:50

Ring Nissan Norge. Hvis de kan gi deg papirer på 2,7 i vognkortet kan du vise bilen. Kan de ikke får du det IKKE godkjent.

33" får du heller ikke godkjent uten papirer fra Nissan eller TUV.


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere