Gå til innhold



Foto

Jeep Cherokee 2,8CRDI 2003


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Natokai

Natokai

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 81 Innlegg:

Posted 28 June 2015 - 21:10

Hei. Driver og vurderer en Jeep Cherokee 2,8 CRDI 2003 modell. Er det noen som kjenner til disse? hva er positivt og hva er negativt. Er disse motorene no bra?

 

Håper på å få høre noen av deres erfaringer :wave:

 

#2 Natokai

Natokai

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 81 Innlegg:

Posted 28 August 2015 - 22:12

Ingen som har no info? er 2.8 eller 2.5 best?



#3 cned86

cned86

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 333 Innlegg:

Posted 29 August 2015 - 07:31

Hei jeg har ikke hatt noen erfaringer med noen av dem men etter hva jeg har hørt:

2.5crd - er mb motor som har et meget bra rykte -1 svaket er "Black death " kobber ringen som forsegler mellom dyse og topp kan begynne å lekke/ "fise " uforberedt diesel og gasser og dette byggerseg opp til en meget carbon deig noe som gjør der et H i å få ut dysa for å bytte ringen å gjøre rent. Dersom det blir oppdaget tidelig er ikke så problematisk.

2.8crd - motor fra VM motori. Denne er direkte innsprøytning i forhold til tideligere 2.5td og 3.1 td fra 1995-2001 (sluttet i jeep til 2002?) som er en Idi motor som sprekker topper om dem går forvarmt. 2.8 crd-Denne har jeg hørt er det relativt lite alvorlige problemer med men trenger noe mere service (reg reim og vannpumpe med jevne mellomrom) en mb sine motorer.

Dette er hva jeg har hørt og lest men ikke erfart

Jeg har en wj med 2.7crd -samme motor som.2.5crd bare med en sylinder til. Ikke hatt noen problemer men ser i service historikken at det har vert utbredte arbeid på 2dyser.

Håper dette kan hjelpe litt :)

Mr.C

#4 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 29 August 2015 - 18:56

2,5 kom tidligere fra VM de også. Sterke motorer, men med 4 separate topper i aluminium så er det vanskelig å bytte topp hvis en sprekker. Og det kan de gjøre hvis motoren får gå for varmt, som andre motorer med alu-topp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2,5 kom tidligere fra VM de også. Sterke motorer, men med 4 separate topper i aluminium så er det vanskelig å bytte topp hvis en sprekker. Og det kan de gjøre hvis motoren får gå for varmt, som andre motorer med alu-topp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#5 cned86

cned86

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 333 Innlegg:

Posted 10 October 2015 - 09:00

her tok jeg totalt feil, den 2,5crd motoren er en vm motori(ser veldig lik it den 2,8lcrd, kanse samme bare mindre volum?) ikke en mb som jeg trodde .

Edited by cned86, 10 October 2015 - 09:01.