Gå til innhold



Foto

Hjelp død patrol. Funnet feil! Nytt spørsmål:)


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Thomas D

Thomas D

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 118 Innlegg:

Posted 02 July 2015 - 16:44

Nå har jeg funnet feilen her men lurer på en sak.

Lederen ut fra batteriet til startkretsen var gått, satte på ny kabel med en 30 amp sikring mellom mens jeg bekreftet at feilen lå her. Når jeg vrei om nøkkelen gikk selvfølgelig denne på grunn av størrelsen. Så spørsmålet er:

Hvor stor sikring skal jeg ha her. Den lederen som var her i utgangspunktet var i følge folk med peiling en slik "sikringsledning" en slik som er laget for å gå ved en viss belastning. Men fargen på isolasjonen var ugjennkjennelig etter varmen så kunne ikke tyde ut fra denne. Jeg tipper 60-80-100 amp men greit å velge rett? I allefall ca:)

Edited by Thomas D, 04 July 2015 - 11:22.

US+Island=gromt:D

01 Ford Excursion 7.3, 35" Arctic Truck:)

#2 Mekketom

Mekketom

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 202 Innlegg:

Posted 05 July 2015 - 08:34

Om dette er ledningen som styrer innslaget på starteren din. burde 30 amp sikring holde ja.    ser den forrige posten din med et lite (poff).  var denne ledningen på bildet brent av?  og hva går den til?



#3 Thomas D

Thomas D

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 118 Innlegg:

Posted 05 July 2015 - 17:09

Det var ikke sikring på den ledningen fra før. Var kun ledning. Men fikk inntrykk i utenlandske forum av at den ledningen som var der kunne være en slik "fusible link" (en leder som tåler en gitt ampere)derfor har eg satt en sikring mellom for å holde kretsen hel mens jeg lette etter ukontakten. Da denne ble funnet holdt 30 amp sikringen helt til jeg vridde på nøkelen. Den lednkngen gir strøm til tenning, manuell glødingen og videre til startmotoren. Nå som denne kretsen er brutt er alt dette dødt:)
Det var ikke sikring på den ledningen fra før. Var kun ledning. Men fikk inntrykk i utenlandske forum av at den ledningen som var der kunne være en slik "fusible link" (en leder som tåler en gitt ampere)derfor har eg satt en sikring mellom for å holde kretsen hel mens jeg lette etter ukontakten. Da denne ble funnet holdt 30 amp sikringen helt til jeg vridde på nøkelen. Den lednkngen gir strøm til tenning, manuell glødingen og videre til startmotoren. Nå som denne kretsen er brutt er alt dette dødt:)
US+Island=gromt:D

01 Ford Excursion 7.3, 35" Arctic Truck:)

#4 Mekketom

Mekketom

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 202 Innlegg:

Posted 05 July 2015 - 19:41

Koble av den tynne ledningen på starteren. prøv da. holder den. er starteren kortslutta i innslaget.og må byttes..Manuell gløding er det nok ikke da dette sannsynlighvis er kobla rundt den originale kretsen.. ett anna alternativ er og ta ut alle sikringene. sette på tenninga og se om den holder da. sett inn en og en sikring til den ryker. da vet du vilken krets som gjør det. og også hvilken del som er sund.  



#5 Thomas D

Thomas D

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 118 Innlegg:

Posted 05 July 2015 - 19:52

Er nå en fjærbelastet knapp for gløding.

La meg spørre på ett annet vis:

Skal det i det hele tatt være sikring på strømledningen som går fra batteriets plusspol og fram til tenningslåsen også videre til starter? Eller skal dette være en usikkret krets?
US+Island=gromt:D

01 Ford Excursion 7.3, 35" Arctic Truck:)