Roar´s garage
#1
Posted 24 March 2003 - 00:00
vinterens skaperverk
Her er det en lett blanding av GW,Toyota og cheva mellomaksler
og det virker
Roar
Konsvinger offroad klubb
#2
Posted 24 March 2003 - 00:00
Kul bil
Har du meket alt skjøl
Er det camry gir spake du bruker
Er det 33" du har på den
ÅÅÅ gjørme jippi
#3
Posted 24 March 2003 - 00:00
Ja, den er sjæl mekka. Har tatt noen timer
Girspaken er fra mitsu Space Wagon.
Dekka er 35x15.5x15 Super swamper
Roar
Konsvinger offroad klubb
#4
Posted 24 March 2003 - 00:00
Prates.. Tom
'87 MB 280GE
#5
Posted 24 March 2003 - 00:00
#6
Posted 24 March 2003 - 00:00
Dette ser spennende ut for hvordan det virker!
Ikke for å være ekkel, men kanskje du skulle bruke kallenavnet ditt som garasjenavn, da den andre Roar har annonsert at han kommer med sin garasjeserie etterhvert? Ellers blir det en smule forvirrende!
Per
91791531 / 23032044
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#7
Posted 24 March 2003 - 00:00
Men skikkelig tøff bil, jeg har lyst til å bygge noe sånt en gang, i en eller annen form. Bra jobba! (Særlig hvis det funker.. hehe)
Endret av - amund on 24 mar 2003 23:27:15
#8
Posted 25 March 2003 - 00:00
Garasjeserie kommer snart, må bare få tatt bilder først.
#9
Posted 25 March 2003 - 00:00
Sitat:
Noen nevnte noe greier om at akslene på Geländewagen går "feil vei". Stemmer det? Hva mente de med det? Går foraksel og bakaksel motsatt vei i forhold til det som er "normal", eller går begge to motsatt vei, liksom? Det er sperrer i de akslene, ikke sant? Hvordan aktiveres de (vakuum, elektrisk, mekanisk)? Var det vanskelig å pare mercedesgreiene med andre ting, som styring, motor, girkasse osv. ? (Spør fordi jeg ikke har vært borti dette på nært hold)
Det stemmer att akslene går feil vei, i en "vanlig" transfear blir rettningen snudd i kassa, på GW roterer inn og utgående i samme rettning. Det er i hvertfall det de smarte har lurt meg
til å truDu får ganske mange gir bakover med eks toyota transfear.
Sperrene kobles inn/ut hydraulisk(makan tell bokstav stabling da ), som på en hyd overføring til clutch system.
Paring av motor/gir og transfear var ganske kurant.(GW har løs
transfearkasse) Flyttet transfear
40 cm bakover og så var det bare og stable videre forover.Det værste
var å få alle mellomaksler til å passe.
Skal tenke på det med navnet mitt neste gang.Men jeg er nå vant til
å bruke detta navne da !!
Huff detta vart langt gitt
Roar
Konsvinger offroad klubb
#10
Posted 25 March 2003 - 00:00
Hvem har den største motoren ????
Bortsett fra det ser det morsomt ut Roar, gleder meg til å se og høre i aksjon!
Var på Vinger i går, men rakk ikke annet en Roger....så var det mørkt.
#11
Posted 25 March 2003 - 00:00
MJAU..........
Roar
KORC
#12
Posted 25 March 2003 - 00:00
Chevrolet 572 (9,4 liter) til racerbilen...
#13
Posted 26 March 2003 - 00:00
#14
Posted 26 March 2003 - 00:00
Første vræææælet kommer forresten på Vormsund 24-25 Mai, da går det første løpet i årets Formula Offroad sesong.
Mye ordner seg med nok motor!
#15
Posted 26 March 2003 - 00:00
Gjett hva jeg skal i helga
Roar
KORC
#16
Posted 30 March 2003 - 00:00
i helga, trøtt og sliten nå ja
Begynte i 20 tida om fredan
litt lakk nå så blir det tur til skogs
Roar
KORC
#17
Posted 30 March 2003 - 00:00
Let`s go Offroading
#18
Posted 30 March 2003 - 23:00
Tror nok det flytter seg med så mye "pulver" under huven.. Stå på!!!!!!!
Morten.
`99 Jeep Cherokee Sport Jamboree 2.5TD
#19
Posted 12 May 2003 - 23:00
Har nå hått testet litte granne på "knauserud" det er noen barne sykdommer som må utbedres, ellers veldig gøy. Tenk å mye rart det går an å kjøre di fordø.... hjula borti. er noe breiere
enn suki´n ja
mye jømpe her ja, Hvem sier det er tørt i skauen ????
det er no dritt når sikringen til el vifta går uti her.
Måtte taues ut ja
Klar til hjem reise, etter en bløt men morsom dag.
dette er bilde av de tre musketerer fra kongsvinger
Roar
KORC
#20
Posted 12 May 2003 - 23:00