
#1
Posted 29 September 2015 - 13:40
#2
Posted 18 January 2016 - 19:13
Lurer jeg og, trenger litt innspill om hva en skal kikke etter spesiellt for disse bilene!
#3
Posted 20 January 2016 - 22:53
Har en 99mod med 2,8 som i skrivende stund runner 285000 på telleverket, veldig fornøyd med bilen god plass med god fremkommelighet.
Når det kommer til hva en skal kikke etter på de bilene her så vil jeg helt klart si rust! Kjenn oppunder skjermene, tenker da spesielt bak på bilen, alt i fra midten av bilen og bakover ruster på sånne type biler. Har inntrykk av at lampa "stabi off" lyser på alle disse bilene om dagen og den skal jo slåes av under offroadkjøring, men på under vanlig kjøring. Kjenner ikke så my til funksjonen men min fungerer helt greit. Har du muligheten til å kjøpe en 3 liter ville jeg helt klart gått for den. Men 2,8 funker det og, bare ta seg litt bedre tid opp på fjellet med henger.
Det som har skjedd på min patrol etter 280 000 er:
Toppen røyk på 278xxxkm - legger til at jeg drar mye tung henger opp bratte bakker og kjører motoren hardt, og min bil er chippa (mener det ikke har så utrolig my å si).
Ny dynamo på 284xxxkm
Vifta, lagrene har ryki så den går konstant - noen som har en fungerende liggende forresten? (bruker godt med diesel nå når den går konstant
Styredemperen gikk føyken, risting/ slag i rattet mellom 70 og 80km/t, lett å bytte, OME styredemper underkant av 2000kr og 5min å bytte
Ellers slitedeler som på alt anna. Når det kommer til den toppen, (fare for å fornærme noen nå....) så mener jeg at disse motorene ikke akkurat er kjent for å være skuddsikre, så har ikke toppen gått enda ved 280000km tørr jeg nesten sette penger på at den kommer til å gjøre det - en eller anna gang inna 300xxxkm.
MEN jeg er fortsatt kjempe fornøyd med bilen! Men beregn noe tid med skruing;)
""Ting tar tid, gjør det skikkelig 1.gang""
#4
Posted 26 June 2016 - 16:14
Føler Nissan har fått et noe rufsete rykte med all problematikk rundt toppen. Er ikke helt enig i dette. Vi snakker om en bil som har kjørt nærmere 300.000km. Har hatt to Y60, den første hadde ny topp på 260.000 og den andre røk på 300.000km. Og jeg kjørte aldri henger med den. Men klart tung last er en større påkjenning for motoren.
Mange begynner kanskje å slurve litt med disse gamle bilene med tanke på kjølevæskebytte. En gammel sliten radiator er heller ikke bra med tanke på bra kjøling. Gammel original radiator fra slutten av 90 tallet, x antall eiere, rufsete historikk og slurv med kjølevæskebytte på en gammel sliter er å be om bråk.
Skal jeg ha en Y60 igjen SKAL den ha byttet toppen, kjøp aldri en Y60 med 250/300.000 dersom du ikke har dokumentasjon på at toppen er byttet. En nyere radiator, smart med stor alukjøler er sikkert også en stor fordel.
Ja jeg ser denne posten er et halvt år gammel men irriterer meg grønn over alle forumene som døde. Nei til facebook. Få aktiviten, kunnskapen og alle de gode tipsene og rådene tilbake til forumene!