Gå til innhold



Foto

ChevyTahoe05


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11 replies to this topic

#1 Hilux91td

Hilux91td

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 120 Innlegg:

Posted 15 October 2015 - 11:33

Har nå invistert i et flott eksemplar av en 05 tahoe.
Men ikke fornøyd med lys, og trenger litt tips hva som burde handles, dette ser jeg helst er godkjent,slik jeg ikke får mer PES for det senere.

Langlys/nærlys og arbeidslys
Lest mye her men blir så mye forskjellig jeg faller av til slutt, så hadde vært topp om noen hadde gode tips og komme med her?

#2 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 733 Innlegg:

Posted 18 October 2015 - 16:33

http://www.plasmaglo...conversion-kit/

 

- ca 1350 for et kit med langlys (2 pærer/led driver)

- ca 1350 for et kit med nærlys (2 pærer/led driver)

 

På en Tahoe 2002 modell måtte litt unødvendig plast fjernes bak de orginale lykte glassene.

Gir hvitt lys. Litt støy på FM radio er ulempen. Litt løs i sokkelen.

Lyser fra ca 10V-30V.



#3 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 22 October 2015 - 22:08

Ikke kjøp LED. Les den andre tråden, som jeg poster i om et par minutter


Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#4 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 733 Innlegg:

Posted 23 October 2015 - 06:45

Er ikke helt enig.

Det er forskjell på eldre H4 og HB3/HB4 pærer som brukes på nyere lykter.

 

(....men det er også forskjell på billige Kina varer som nesten ikke lyser - som også finnes på markedet.)

 

De led lysene jeg har tatt fram - er noen av de som faktisk gir lys. 



#5 Landsjark

Landsjark

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 23 October 2015 - 13:33

Når det gjelder belysning på min 05 Tahoe, så har jeg investert i gode lyspærer til hovedlys og ekstralys. Etter mye testing fant jeg ut at de pærene som ga best lys i mørkra, var Osram Nightbreaker Unlimited. Noe høy pris for disse, men det mener jeg det er verd med tanke på trafikksikkerhet og elg på veien i plurar. 

Kost for disse hos mekonomen ligger på 730 norske oljedollar per par for HB4, og 490kr per par for H3 som jeg har i Hella Rallye ekstralysene.

 

Pærene er godkjente pærer, med E-merking, og gir i tillegg et veldig hvitt lys. Ganske tøft med Xenon-looken det gir :)

 

Med tanke på ryggelys, har jeg handla meg noen 5-led arbeidslys fra Biltema, to stk framme på stigtrinnene og fire stk bak på tilhengerfestet. Og det er vel nok i massevis. Kan vendes unna, slik at disse også er lovlig montert og kan kalle det for bakovervendte arbeidslys om politi/biltilsyn skulle undres hvorfor :)



#6 Hilux91td

Hilux91td

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 120 Innlegg:

Posted 23 October 2015 - 14:19

Når det gjelder belysning på min 05 Tahoe, så har jeg investert i gode lyspærer til hovedlys og ekstralys. Etter mye testing fant jeg ut at de pærene som ga best lys i mørkra, var Osram Nightbreaker Unlimited. Noe høy pris for disse, men det mener jeg det er verd med tanke på trafikksikkerhet og elg på veien i plurar. 
Kost for disse hos mekonomen ligger på 730 norske oljedollar per par for HB4, og 490kr per par for H3 som jeg har i Hella Rallye ekstralysene.
 
Pærene er godkjente pærer, med E-merking, og gir i tillegg et veldig hvitt lys. Ganske tøft med Xenon-looken det gir :)
 
Med tanke på ryggelys, har jeg handla meg noen 5-led arbeidslys fra Biltema, to stk framme på stigtrinnene og fire stk bak på tilhengerfestet. Og det er vel nok i massevis. Kan vendes unna, slik at disse også er lovlig montert og kan kalle det for bakovervendte arbeidslys om politi/biltilsyn skulle undres hvorfor :)

Takker for svar!
Har allerede bestilt set fra ekstralys.no med halogen pærer, HB4 55w Xenon Look.

Skal prøve disse nå først, de er jo betalt for!
Noen erfaring med disse?
Skal også kjøpe et par med disse du anbefaler

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

#7 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 23 October 2015 - 16:39

Det går jo an å kjøpe et par ekstra lykter og sette i morimoto projectorer med bixenon. Det er greit å beholde de originale lyktene for PKK. :)



#8 Hilux91td

Hilux91td

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 120 Innlegg:

Posted 24 October 2015 - 08:22

Har nå montert HB4 Xenonlook 12v 55w fra ekstra lys,
De ga jo noe bedre lys enn original pærene, men absolutt ikke fornøyd... Kan vel være selve lysene, har også bestilt projector lights set som jeg skal prøve!

Mandag kommer det led bjelker som er E-merket og lovlige, husker ikke styrke og størrelse nå men skal poste litt mandag.
Skal da ha 2 i front på fanger, og 2 på taket bak under takrailsene, disse blir arbeidslys/ryggelys

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

#9 Hilux91td

Hilux91td

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 120 Innlegg:

Posted 24 October 2015 - 08:47

Lurer også på om noen vet hva slags park/tåkelys pærer som anbefales?
Finner ikke helt ut hva slags pærer det er da nr er borte..

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

#10 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 733 Innlegg:

Posted 24 October 2015 - 18:11

Når det gjelder hvilke pæretyper, som bilen har orginalt - så kan denne tabellen være til nytte...

 

 

http://www.sylvania....es/lrgmain.aspx


Edited by Arngor, 24 October 2015 - 18:12.


#11 Hilux91td

Hilux91td

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 120 Innlegg:

Posted 24 October 2015 - 19:52

Når det gjelder hvilke pæretyper, som bilen har orginalt - så kan denne tabellen være til nytte...
 
 
http://www.sylvania....es/lrgmain.aspx

Genialt! Må være ekstremt dårlig til og finne ting enkelte ganger....

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Når det gjelder hvilke pæretyper, som bilen har orginalt - så kan denne tabellen være til nytte...
 
 
http://www.sylvania....es/lrgmain.aspx

Genialt! Må være ekstremt dårlig til og finne ting enkelte ganger....

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

#12 Hilux91td

Hilux91td

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 120 Innlegg:

Posted 27 October 2015 - 11:10

Kommer nå nye lykter fra statene denne uka, samt bruke xenon look pærene der, tipper jeg blir bra!
Også bestilt opp nye tåkelys pærer og parklys pærer!
Så blir det montering av led fjernlys og arbeidslys også denne uka!

Her tenker jeg to ledbjelker på fanger, som går i et med crommen, og 2 små led bjelker koblet som arbeidslys/ryggelys under takrailsene bak.

Skal poste bilder etterhvert, men vurderer og skrive en del. Muligens lage "Garasje" tips til det?

Og skal jeg bruke denne ChevyTahoe05 ?



Sent fra min SM-G870F via Tapatalk