Gå til innhold



Foto
- - - - -

Vegard´s toyota hilux mk3


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 VegardNilsen

VegardNilsen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Posted 18 October 2015 - 20:42

hei. er ny her på forumet og tenkte jeg kunne lage en liten tråd om hiluxen min.

 

kjøpte hiluxen litt på impuls ettersom jeg har angret meg en del på att jeg solgte pajero gen2en som jeg hadde. 

er igrunn vw/audi mann og jobber som mekaniker hos vw, så er kjekt å pjaske litt med andre ting enn det man står med hver dag.

syns det er litt greit å ha en "ruskebil" som man han bare stappe boss inni og kjøre det på dynga. ha med deler, motorsager, ved og eventuelt utbytte fra jakt i planet. så slipper jeg å sarve ned audien som jeg prøver å holde i så god stand som overhode mulig. 

 

pajeroen som jeg hadde sveiset jeg oppigjen bakrammen og fikk preget inn nytt chassinr hos biltilsynet. når dette var gjort ble den skrudd opp og montert 33x12.50 hjul, mye lys og igrunn bare brukt til jaktturer,hytteturer,fisketurer og kjørt en del henger med. valgte å selge den når jeg kjøpe "ny" audi noe jeg har angret litt på. så når jeg skulle ha ny høy 4x4 nå var rustfri ramme noe som skulle være. ramlet over hiluxen på facebook og tenkte mest på en kompiss som var på jakt etter bil men endte opp med å kjøpe den selv. bilen var bare en liten kjøretur på 15min og en ferge unna så vi dro å  så på bilen. såg ikke ut som noe prakteksemplar men ok. virket til å være i grei teknisk stand samt den kun var gått 166000km. prøvekjørte den. var kun defekte bremseslanger og att ladingen på bilen og frieksos som var å sette fingeren på teknisk så slo til. tidligere eiger hadde byttet hjelpesnekke.drivstofftank og dynamo. dynamo hjalp ikke på ladingen. så jeg målte spenning inn til regulator og ikke ut så jeg bestile en ny. montete denne og fikk halvgod lading. men ladelampe lyste fremdelse så jeg kontakte tidligere eiger for å få info om når ladingen hadde forsvunne. han kunne meddele att den sluttet å lade når han monterte cd spiller i bilen så jeg gikk ut å reiv ut den. alle ledninger var klipt og div var tapet sammen.. fikk lasket sammen ett par ledninger og ladingen fungerte nå som den skulle. nå lyser ingen ting men ladingen fungerer så har nok en jobb med det elektiske som må løses. 

 

han hadde og montert breddere på bilen som ikke var montert etter min standar så disse blir nok tatt av og montert på ny. mest trolig blir de lakket i bilens farge før de blir montert igjen.  ellers er blien litt røff i kantene med litt rustflekker her og der på kassa så den blir nok flikket litt på samt den har ett rusthull som må fiksest. 

 

har igrunn ikke så mye planer for bilen annet enn å få den til å se litt heilere ut og fikse de eletriske feilen. vurderer å montere turbo om jeg kommer over ett komplett sett som ikke koster sjorta. 

 

står per dags dato 33x12.50r15 på bilen noe som er tungt å dra rundt med bare sugediesel. kom seg litt når jeg fikk justert ned dieselpumpa. denne va justert på alt for mye så var en del tenningsbank og svartrøyk når jeg hentet bilen.

 

vurderet også å montere kapell/skap på planet om jeg kommer over ett i nærområdet. 

har alt fått montert på noen hella 3003 men har problemer med krypstrøm i lyktene så relet ligger inne hele tiden. 

 

nok prat nå. legger ved noen bilder.

 



#2 VegardNilsen

VegardNilsen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Posted 18 October 2015 - 20:59

forumet hang når jeg laget posten så har blitt postet 3 gangen. denne kan slettes av admin.