Hei.
Har nettopp kjøpt meg en 95 mod pajero 2,5, og trenger litt hjelp og tips.
1. Største "problemet" er att den enkelte ganger små lugger/fusker litt ved gasspådrag. Gjerne når man får litt turtall. Virker også som den generelt går litt dårligere enn den gjør de gangene den ikke fjusker. Ryker også litt mer svart av den da enn det gjør til vanlig. Dette kommer å går litt egentlig. Men har fått inntrykk av att det helst er når den er gjennomvarm. Men ikke heelt ferdig forsket der.
Gamle eier hadde justert på litt mer diesel bak på pumpa, en halv runde sa han. Han har også montert åpent filter, turbotrykkmåler og en slik "boost controller" (For å justere turbotrykket) Jeg har tatt den 1/4 omdreining tilbake/inn(mot klokka) for å se om den ga seg da, det gjorde det ikke. Har også prøvd å tatt av den litt turbotrykk, men det var veldig lite utslag på turbotrykkmåleren, selv om jeg klikket ned 10 hakk. Virker som den ligger konstant på 0,6-0,7 bar.
Gamle eier skiftet dieselfilter rett før jeg kjøpte den. Har sett litt på slangene på trykksiden etter turbo uten å finne noe spesielt der. Åpnet lokket på pumpa i dag å plukket ut membran og stempel å vred opp nåla litt. Det var faktisk merkbar forskjell i dra kraft på lavt turtall, når den går som den skal da.
Noen som har ett tips eller to her ?
2. Turtelleren fungerer heller ikke. Har vært ut med instrumentpanelet men kan ikke se noe annet enn ett brudd i det "kretskortet" bak der. Ser ut som den går til lampa på diffen bak. Skal få fikset dette. Henter den turtall signalet ut fra dieselpumpa ?
Noen tips her ?
3. Lamper i instrument panel til 4x4 og sperrer er ikke helt på nett. Her har jeg bakhjulene konstant, noe som er riktig. Sentersperre slår seg også på når den skal slå seg på. Denne blinker litt, men vil tro det er treghet i bryteren. Blir bedre og bedre jo mer jeg bruker den.
Mangler lys til forhjulene og sentersperra. Har sjekket pærer og att ledningene står på plass i boksen under radioen. Har også kontrollert att ledningene sitter på bryterne oppe på girboksen. Den ene bryteren har fått ledningen loddet på en gang i tiden. Men dette så egentlig ok ut, for utenom att den ikke var isolert.
For å gjøre det klart da, det virker som att alt fungerer som det skal. Den er stiv og lager gode spor på gårdsplassen med alt av sperrer innkoblet
4. Inne tempraturen viser bare -26 grader. Det er vell ett kjent fenomen ?
Noen som vet noe om dette ?
Hadde satt utrolig stor pris på litt hjelp her.
Edited by LadaNiva1600, 24 October 2015 - 18:58.