Gå til innhold



Foto

Motorhaveri 1999 6,5td Tahoe


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 edda1342

edda1342

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 25 October 2015 - 18:08

Hei,

jeg har sannsynligvis sprekk i blokka på min 99 mod Tahoe. Har bare gått 190 000km. Har noen forslag til hvordan å komme utav problemet? Kjøpe brukt? Hvilken modell er å anbefale?93-96 modell, eller 2 generasjon 97-00? Eller gå for en ny long block. Noen som har erfaring på området?



#2 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 25 October 2015 - 20:00

au da!! Spørs hvilke planer du har med bilen det. Om du går for en brukt motor så tror jeg at 97 - 00 er å foretrekke. Om du vil satse på bilen så hva med en 6.5 optimizer (ca. 6300 USD) eller enda bedre en P400, hør med Minges, de har helt sikkert en god løsning til deg. Lykke til, hører vel hva du går for?

Noen ide om hva som er grunn til sprekk i blokka?



#3 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 26 October 2015 - 11:55

Hei,

 

Én ting du kan være obs på ved eventuelt bytta av hele motoren;

Hvis jeg husker rett / har lest rett, så er det fra og med 1997 modellene 2 stk termostater, én for hver sylinderbanke. 

Dette er vel for å sikre jevn(ere) temperatur på sylinderbankene. 

 

 

MVH

S-A



#4 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 26 October 2015 - 12:41

Det har du helt rett i, men dette er en 99 mod. så da har han dette oppsettet med dobbelt thermostat, om han mot alle solemerker går for en eldre motor så passer dette på de motorene også, regner ikke med at han selger den gamle motoren før han har event. flytta over alt av det som ikke følger med en long Block. 97 - har også oljekjølte stempler, så det skal vel være et bedre valg.



#5 chevy1

chevy1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 26 October 2015 - 15:34

Er det ikke slik at 97-99 mod. har større kjølekanaler? Og da mindre gods som gjør at blokka sprekker lettere?

 

http://www.offroad.n...kk#entry1687490



#6 trøndern

trøndern

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 26 October 2015 - 19:32

hørte det skulle være noe med olje og kjøling ja som du sier,som gjør godset tynnere,nei du får kjøpe gmc,en min da ? hel delebil der.



#7 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 26 October 2015 - 20:40

Er ikke så sikker på att den har større kjølekanaler (men det er mulig du har rett)  - 96: kjølevann mengde til toppen på høyre side fikk bare noe over 30% av sirkulert vann og venstre fikk tilsvarende mer, dette ble løst på 97 - med større vannpumpe og dobbelt termostathus for å ta seg av den økte mengden kjølevann.

Stemmer nok att det forsvant litt støpjern p.g.a. stempelkjølinga og noen motorer fikk sprekk hvor dette godset hadde blitt fjernet, vet ikke om dette er noe stort problem.



#8 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 27 October 2015 - 11:34

Hei,

jeg har sannsynligvis sprekk i blokka på min 99 mod Tahoe. Har bare gått 190 000km. Har noen forslag til hvordan å komme utav problemet? Kjøpe brukt? Hvilken modell er å anbefale?93-96 modell, eller 2 generasjon 97-00? Eller gå for en ny long block. Noen som har erfaring på området?

 

Hej

Ja de kan man ha. Men sannsynligvis är inte gott nog uttryck för mig.

Vad har hänt? Varför sannsynlig?

 

Börja nu i riktig ände och provtryck systemet före man river isär motorn och bara tror.

Ligger redan en link i inläggen (jkk) som inte kom helt gott ut med att tro.

Tror, sannsynligvis, kanske, muligen nej de låter så illa.

Lycka till

Mvh

Manfred


Edited by manfred, 27 October 2015 - 11:34.


#9 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 29 October 2015 - 01:25

Min 96 har dobbel termostathus.