Gå til innhold



Foto

Proplem med innslag av 4wd 2500 94 mod

4wd problem

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 eikeliden

eikeliden

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 06 December 2015 - 17:59

Sliter litt med å få firehjulstrekk til å slå inn, begynte med at det knatra litt og den slo inn og ut, og til slutt ville den ikkje inn i heile tatt. 

Misstenkte først at det var splines på fremre mellomaksel som glapp, men demonterte i dag og den såg fin ut. Sjølv om det var godt med slark då.

 

Fremre vakumklokke er relativt ny, men var ein som sa at det var ei på fordelingskassa og? og at pinnen som skulle kople inn hadde ein tendens til å bøye seg ved brå innkobling og utkobling? 

 

Har hadt bilen i Park kver gong den skal koblast inn men er det ein beire oppskrift på det her? Tek seg godt fram me berre bakhjula og då, men blir litt sladding på vei opp i fjella på vinteren  :innocent:

 

Ja!! forresten, noken som har erfaring med heimelaga frontfanger og eu? 


Alt går med litt inprovisert tøff kjærleik.
Duh! gje med den slegga der! nei.. den STORE

#2 Binderz

Binderz

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Posted 18 December 2015 - 07:52

Skal vel helst stå i nøytral når du kobler inn og ut 4-hjulstrekk H/L og tilbake igjen.. Mener å ha lest det i blekka ettersom jeg lurte litt på det når jeg gikk til anskaffelse av min og var vant til dette fra større kjøretøy med automat og trekk på flere hjul

#3 ragnar_garli

ragnar_garli

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Innlegg:

Posted 01 February 2016 - 20:31

Da skal du være heldig hvis du slipper igjennom. Frontfangeren skal etter boka være typegodkjent for den bilen den sitter på, så selv en fanger som er godkjent på en annen bil slipper ikke gjennom hvis du møter en bokstavtro skriftlærd.

 

Jeg vet det er mange som holder seg med "visningshjul". Mulig ide for frontfanger ?

 

mvh

Ragnar


--------------------------------------
Ragnar Garli

Plass mellom tre'a. Her e det veg.