Ser at det står oppgitt 0 kg. som hengervekt på Excursion... På det orginale festet står det da faktisk 4400 kg.
Hvorfor er det slik? Hva skjer når jeg blir stoppet med tung henger?? Er det noen som har noe annet i vognkortet????
Posted 08 December 2015 - 11:34
Ser at det står oppgitt 0 kg. som hengervekt på Excursion... På det orginale festet står det da faktisk 4400 kg.
Hvorfor er det slik? Hva skjer når jeg blir stoppet med tung henger?? Er det noen som har noe annet i vognkortet????
Posted 08 December 2015 - 16:28
Ta med deg vognkortet på BT å hør hva dem har å si
Posted 08 December 2015 - 17:36
Er den regga som lastebil er det andre regler. totalvekt på henger er 1,5 ganger egenvekt på bil. Sto ingenting i vognkortet på min Suburban heller så jeg spurte jeg.
Posted 09 December 2015 - 23:19
Posted 10 December 2015 - 09:42
Jeg har vært innom biltilsynet. Og de mente det sto 0kg. fordi det "ikke var innlevert dokumentasjon" når bilen ble reg. første gang. (ny i Norge)
De mente videre at skulle jeg dra henger måtte jeg få dokumentasjon fra Ford og så komme inn med bilen for kontroll av festet........
Har nå sendt mail til Ford Norge så får jeg se hva de sier.......
Nå har jeg hatt denne bilen i snart 10år, dratt masse bil og hest med den. Den er jo helt konge som trekkvogn. Har også blitt stoppet av politiet flere ganger, har
fått kjøre videre med beskjed om å "ordne opp i dette".....
Og ja, det står vogntogvekt 7700 i vognkortet.....
Posted 18 December 2015 - 19:22
Posted 14 January 2016 - 22:20
Jeg har også hørt å lært at det er vongtogvekt som gjelder. Står 0 kg på hengervekt i min 250 også. men så står det 9050 kg på vongtogvekt.
The world is a playground. So lets go out and have some fun
Don't steal. The government hates competition.