Håndpumpen på bilen min suger seg fast nede så jeg må dra den opp selv.
Har tidligere byttet filter pga diesel dyr å vann. Det gikk fint.
Nå måtte jeg bytte igjen å det viste seg filter var nesten halvfullt av vann.
Med nytt filter starter bilen å går på tomgang å får ikke mer enn ca 1500rpm
Lurer litt på om det fortsatt er luft i systemet som lager problemer for meg. Noen gode råd?
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
Håndpumpe suger seg ned l200
Started by
Amoen86
, Jan 08 2016 21:19
4 replies to this topic
#1
Posted 08 January 2016 - 21:19
#2
Posted 09 January 2016 - 01:03
Regner med du har samme problem som jeg har hatt en del ganger. Hvis du har ei sil i tanken din er det nok fryst fast kondensvann. Aldri sett en l200 på nært hold men sjekk tilførselen før håndpumpa...
#3
Posted 09 January 2016 - 11:32
Takker for kjapt svar. Skal sjekke det i dag
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
#4
Posted 09 January 2016 - 18:59
Hva som virkelig var problemet er jeg ikke 100% sikker på.
Men jeg kjørte trykk luft tilbake i tanken via slangen som går til filteret. Etter noen få pump med blåsespissen så begynte te å boble i tanken.
Så for nå er problemet løst. Men må ned med tanken senere å gjøre rent i den
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
Men jeg kjørte trykk luft tilbake i tanken via slangen som går til filteret. Etter noen få pump med blåsespissen så begynte te å boble i tanken.
Så for nå er problemet løst. Men må ned med tanken senere å gjøre rent i den
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
#5
Posted 01 February 2016 - 18:22
Det er en tappeplugg under tanken hvor du kan slippe ut vann og drit. Dette legger seg på bunnen når bilen står i ro, og kan altså tappes ut dersom det ikke er frost. Er du forsiktig, slipper du å tømme tanken. Du kan se ganske tydelig når det kommer ren diesel.
Deler til gen2 - 2,8 96 mod selges.