Du har ikke lest linkene, det du spør om muttere/låseskiver er omtalt i detalj i de fleste linkene.
Du har ikke sett på bildene engang som viser dette i flere linker! Sjekk dette ut, viktig at dette er riktig!
Se på på bildene om du ikke skjønner teksten - hvorfor ikke printe dem og lese dem på senga, evt. henge dem opp på do?
Hva med et familieråd, hvor hver presenterer sin oppfatning av bildene, fremfor å lese dette selv?
Linkene omtaler også i detalj hvordan hjullager, kingbolt lager, svinghus og CV-ledd skal smøres - Har du lest dette...?
Det er skrevet om dette hundrevis av ganger på alle forum.
Hvorfor gjør jeg egentlig dette...??? Jeg må ta meg sammen og være sterkere mot slike som deg. Er jeg for snill?
Nei, nå begynner jeg å bebreide meg selv igjen, etterpå kommer fornektelsen. Virker ikke medisinen lengre....???
De fleste EP2 typer grease er noe vannbestandig, men de er i utgangspunktet laget for Extreme Pressure - hvor har du det inni svinghuset??
EP brukes i industrien, på ledd, kuler, glideflater og glidelager med høyt trykk. Ta f.eks ledd og flater på svære bulldosere eller hjulaster.
Universalfett / mehrzweckfett er billigste og dårligste grease, men de fleste selger det eller EP grease som hjullagergrease, CV og til alt annet.
Ingen i bilbransjen har kunnskap om kjemikalier, de med peil jobber evt. i industrien!
Rommet mellom lagrene skal, som med svinhuset, fylles med fett for å hindre fukt/vann i å samle seg ved lageret, så du kan bruke samme fett som i svinghuset - eller hjullagerfett som og er vannbetandig. Alle grease har en viss vannbestandighet, men ikke alle har det over lang tid...
Det optimale er vannbestandig grease inni svinghuset, de fleste produsenter har vannfast grease. Greasen bør være tykk, NLGI 2 eller 3, ikke NLGI 1, den vil lekke.
Castrol Pyroplex Blue 2 er ikke løselig i vann, Castrol Premium Heavy Duty Plus er og bra, Castrol LMX SuperLube er et annet merke, eks.:
Castrol Pyroplex Blue er det ultimate valget av smørefett med overlegnde vannavvisende og slitasjebeskyttende egenskaper. "Hydroaktivering" øker vedheften når produktet utsettes for vann og fukt. Gir enestående ytelste ved både tørre og støvete som våte forhold. Tåler høye belastninger kombinert med lav hastighet og høye dreiemomenter
Egenskaper/fordeler
* Forhindrer utvasking ved våte forhold.
* Beskytter og forlenger komponentenes livslengde.
* Beholder sin smøreevne ved høye belastninger og høye temperaturer.
* Et fett for de fleste anvendelser.
* Farget blått for enkel gjenkjennelse.
* Arbeidstemperatur: -20°C til +160°C
* Godkjent av Komatsu Mining i Tyskland for bruk i sentralsmøresystem og manuell smøring.
Egenskaper
Spesifikasjon: NLGI 1 / 2
http://www.lakkspesi...41-C4000909&g=3