Hei , er der nogen der sådan har et nogen lunde estimat på hvad man skal sigte efter en 240gd skal tage af diesel på milen eller km .
Jeg lure bare på om min dejlige bil kanske tager sig lidt for meget til den gode side ?
Posted 01 April 2016 - 15:23
Hei , er der nogen der sådan har et nogen lunde estimat på hvad man skal sigte efter en 240gd skal tage af diesel på milen eller km .
Jeg lure bare på om min dejlige bil kanske tager sig lidt for meget til den gode side ?
Posted 01 April 2016 - 16:12
Posted 01 April 2016 - 16:26
Ja ser det, min køre gaske godt efter jeg fik nye dysser også rimelig økonomisk, gir sig selv når jeg næsten aldrig har pedalen i bund længer, den ligesom luller bare der ud af .
Men tænker , kanske der var en opskrift på at få tallet op.
Posted 02 April 2016 - 07:00
Dækmønster typen betyder overaskende meget for din økonmi. Jeg havde 60.000 km med Toyo Open Country HT, et vej dæk, et gennemsnitlig forbrug på 10,5 L / 100 km på langtur.
Nu har jeg skiftet til Cooper Discoverer AT3, all-terrain dæk, i samme størrelse som før. Forbruget er nu 12,7 L / 100 km for samme type langtur.
Rullemodstanden betyder utroligt meget.
Edited by Johnny Christensen, 02 April 2016 - 07:01.
Posted 02 April 2016 - 11:52
Jeg har tænkt mye på dække mine, tror de er meget " soft gummi , de høres nærmest som de klister på sommer, tror jeg kan hente noget der .
Jeg må ha set lidt på mine dæk, uanset vil jeg gerne have større da jeg har fået mere power i bilen, og nemt ville kunne trække en større omkreds uden det ville blive et problem.
jeg gik også fra at skulle skifte motor til nu bare at være glad .
Hvor fik du tage i dine dæk Johnny ?
Posted 02 April 2016 - 15:52
Posted 02 April 2016 - 22:22
ha ha ha ha ulala, wunerbum
Posted 03 April 2016 - 07:50
Jeg købte bare hos mit lokale dækcenter. Vi har Ivar Jensen Autogummi, dem fik jeg til at tage et sæt 31/10,5 - 15 hjem i Cooper Discoverer AT3. Da det primære formål er adventure rejser, tænkte jeg at nu ville jeg have all-terrain. Men det gør jeg ikke næste gang. Jeg har aldrig været i alvorlige problemer med mine gamle Toyo Open Country HT, for er jeg endt i dybt mudder, så har jeg bare trukket mig fri med spil.
Jeg vil gerne have den længere rækkevidde tilbage fra god brændstof økonomi.
Min G er lang uden bagsæder. OM662LA (2.9L turbo og intercooler) 6 trin manuel gearkasse, fra 2010 Sprinter. Rimelig komfortabel fra 2 km/t til 130 km/t. Ikke noget brølende hk monster, men passende til gode adventure rejser på Island og i østeuropa.