Gå til innhold



Foto

Hvor langt på literen ? branstoff økonomi ?

diesel økonomi

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 Fallesen

Fallesen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 01 April 2016 - 15:23

Hei , er der nogen der sådan har et nogen lunde estimat på hvad man skal sigte efter en 240gd skal tage af diesel på milen eller km .

 

Jeg lure bare på om min dejlige bil kanske tager sig lidt for meget til den gode side ? 



#2 Tommyfn

Tommyfn

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 67 Innlegg:

Posted 01 April 2016 - 16:12

Til sammenligning brukte min 300GD 1 liter per mil på langkjøring, og 1.2 på bykjøring

Men så satte jeg på mud hjul, takgrind, turbo, justert dieselpumpe osv...

Så nå snakker vi ikke så mye om forbruk lengre :-)

#3 Fallesen

Fallesen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 01 April 2016 - 16:26

Ja ser det, min køre gaske godt efter jeg fik nye dysser også rimelig økonomisk, gir sig selv når jeg næsten aldrig har pedalen i bund længer, den ligesom luller bare der ud af .

 

Men tænker , kanske der var en opskrift på at få tallet op.



#4 Johnny Christensen

Johnny Christensen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 74 Innlegg:

Posted 02 April 2016 - 07:00

Dækmønster typen betyder overaskende meget for din økonmi. Jeg havde 60.000 km med Toyo Open Country HT, et vej dæk, et gennemsnitlig forbrug på 10,5 L / 100 km på langtur.

Nu har jeg skiftet til Cooper Discoverer AT3, all-terrain dæk, i samme størrelse som før. Forbruget er nu 12,7 L / 100 km for samme type langtur.

 

Rullemodstanden betyder utroligt meget. 


Edited by Johnny Christensen, 02 April 2016 - 07:01.

johnnychristensen.com
Foto bl.a fra nordisk natur

#5 Fallesen

Fallesen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 02 April 2016 - 11:52

Jeg har tænkt mye på dække mine, tror de er meget " soft gummi , de høres nærmest som de klister på sommer, tror jeg kan hente noget der .

Jeg må ha set lidt på mine dæk, uanset vil jeg gerne have større da jeg har fået mere power i bilen, og nemt ville kunne trække en større omkreds uden det ville blive et problem.

 

jeg gik også fra at skulle skifte motor til nu bare at være glad .

 

Hvor fik du tage i dine dæk Johnny ?   



#6 Horch

Horch

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 633 Innlegg:

Posted 02 April 2016 - 15:52

Sjelden hørt om forbruk på 240 GD, sikkert så lite at ingen bryr seg - for hvem gidder kjøre fort med dem?
Jeg ligger på litt under 1 l/mil på kort 300 GD, men det er sommerkjøring og alltid med en iskrem i ene hånda.
Her presenters den eminente motor-teknologien som også Geländewagen deler og flere tekniske data.
Catchy musikk og legg merke til det tøffe, brede slipset som sikkert ligger presset i sideruta ved den grisekjøringen de presenterer.
Her tar det såpass av at både menneske og maskin presses til det ytterste - hold deg fast!



#7 Fallesen

Fallesen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 02 April 2016 - 22:22

ha ha ha ha ulala, wunerbum 



#8 Johnny Christensen

Johnny Christensen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 74 Innlegg:

Posted 03 April 2016 - 07:50

Jeg købte bare hos mit lokale dækcenter. Vi har Ivar Jensen Autogummi, dem fik jeg til at tage et sæt 31/10,5 - 15 hjem i Cooper Discoverer AT3. Da det primære formål er adventure rejser, tænkte jeg at nu ville jeg have all-terrain. Men det gør jeg ikke næste gang. Jeg har aldrig været i alvorlige problemer med mine gamle Toyo Open Country HT, for er jeg endt i dybt mudder, så har jeg bare trukket mig fri med spil.

 

Jeg vil gerne have den længere rækkevidde tilbage fra god brændstof økonomi.

 

Min G er lang uden bagsæder. OM662LA (2.9L turbo og intercooler) 6 trin manuel gearkasse, fra 2010 Sprinter. Rimelig komfortabel fra 2 km/t til 130 km/t. Ikke noget brølende hk monster, men passende til gode adventure rejser på Island og i østeuropa.


johnnychristensen.com
Foto bl.a fra nordisk natur