Gå til innhold



Foto

Startsperre 2001 Tahoe, HJELP!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 TahoeRider

TahoeRider

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 18 Innlegg:

Posted 04 April 2016 - 18:05

Hei. Står på flyplassen og får ikke koplet ut startsperren. Jeg har pinkoden, men husker ikke prosedyren for å kople ut startsperren manuelt. Er det noen som husker prosedyren og kan hjelpe?

#2 sub03

sub03

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:

Posted 04 April 2016 - 18:50

Heisann.

 

Har aldri vært borti det her, men jeg regner med du står fast på flyplassen så jeg tok et søk på nettet.

Er det dette du er ute etter?

 

 

 

Important: The vehicle learns the Passlock Sensor Data Code and/or password XXXXX the next ignition switch transition from OFF to CRANK. You must turn the ignition OFF before attempting to start the vehicle.

  1. Turn ON the ignition, with the engine OFF.
  2. Attempt to start the engine, then release the key to ON; the vehicle will not start.
  3. Observe the SECURITY telltale; after approximately 10 minutes the telltale will turn OFF.
  4. Turn OFF the ignition, and wait 5 seconds.
  5. Repeat steps 1 through 4 two more times for a total of 3 cycles/30 minutes; the vehicle is now ready to relearn the Passlock Sensor Data Code and/or passwords on the next ignition switch transition from OFF to CRANK.
  6. Start the engine. The vehicle has now learned the Passlock Sensor Data Code and/or password.

"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."

#3 jkk

jkk

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 87 Innlegg:

Posted 07 April 2016 - 19:44

Hei

Har problem med startsperren selv . Kan ikke parkere på spesielle plasser på jobben for da kan ikke låse opp sperra med fjernkontollen , må flytte bilen litt da funker den . Hvordan finner man pinkoden ( 2002 Tahoe)



#4 TahoeRider

TahoeRider

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 18 Innlegg:

Posted 07 April 2016 - 21:31

Hei

 

Har funnet ut hvordan man kopler ut startsperren manuelt - brukes ved kriser.

 

1. Finn pinkoden. Hos meg står denne klistret på hvit klistrelapp på bakveggen i hanskerommet.

2. Hold nede "unlock" (v. armlene) mens du vrir nøkkel off-on-off-on-off. Slipp "unlock".

3. "Security" skal nå lyse og slukke.

4. Trykk på tåkelys bak knappen (nederst av de to tåkelys knappene) det antallet som tilsvarer første siffer i pinkoden

5. "Security" skal nå lyse og slukke (kvittering).

6. Gjenta 4 og 5 inntil du har tastet inn alle pinnummerene.

7. Etter "Security" lyser og slukker for siste gang, skal klikker det i dørlåsene som endelig kvittering.

8. Startsperren er nå av i to minutter og du kan starte bilen.

 

Dette er meddelt meg fra Bergheim Auto.

 
 
Lykke til!


#5 sub03

sub03

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:

Posted 08 April 2016 - 22:43

Jøssenamm...  det her har jeg aldri hørt om før. Så det du sier er at man kan deaktivere startsperren med en pinkode som finnes i hanskerommet??

 

Ha ha ha, genialt, vi må holde dette hemmelig så ingen biltyver får tak i denne informasjonen...


"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."

#6 Tahoechase

Tahoechase

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 09 April 2016 - 10:07

Går det på en 03-Tahoe og?