Gå til innhold



Foto

Motor når ikke driftstemperatur - Suburban

driftstemperatur 5.7 bensin 1993 suburban chevrolet termostat gummipakning

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 HHA88

HHA88

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 11 April 2016 - 21:12

Hei,

 

 

Etter at jeg skaffet meg Suburban så har motoren aldri oppnådd driftstemperatur. Termostaten åpner seg når den skal, men problemet er mellom motorblokk, termostat og termostathuset. Det mangler en vesentlig del, og det er en gummipakning / flat o-ring som skal sitte der. Uten denne pakningen så flytter hele termostaten seg til siden sånn at kjøleveske får fri flyt forbi.

 

Her ser dere video av problemet; 

 

 

Så er spørsmålet. Hvor får jeg tak i denne gummipakningen? Ser at Amerikanske Bildeler AS har denne, http://www.amerikans...oducts_id=15822

Det er til Tahoe 95-99 (diesel?)

 

 

Noen som vet om den vil passe? Evt andre norske steder jeg får kjøpt gummipakning til min 1993 Suburban 5.7 bensin?



#2 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 11 April 2016 - 22:01

Når du først har dette oppe burde du kanskje sette i en ny termostat, da bør det følge med pakning. Har du sjekka den nøye? den skal  være HELT tett, opp til ca 90 grader, ved rundt 95-98 grader skal den være HELT åpen.

Uten pakning får du vel lekkasje ut også...

 

Skal se om jeg har en pakning i morra.


Edited by Jonta, 11 April 2016 - 22:04.


#3 HHA88

HHA88

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 12 April 2016 - 08:41

Har sjekket termostaten. Den fungerer helt fint og åpner seg ikke før det nærmer seg kokepunkt. Da blir den helt åpen som du skriver. Termostaten er helt ny (forrige eier). Men pakningen mangler. Kun pakning mellom motorblokk og termostathus som var på plass. Derav ingen lekkasje. Men termostaten er jo helt løs nedi der så det strømmer jo bare igjennom.

 

 

Har bestilt pakning gjennom Amerikanske Bildeler AS så da ordner det seg :) Takk for hjelpen uansett Jonta :)


Edited by HHA88, 12 April 2016 - 08:46.


#4 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 12 April 2016 - 14:36

Ok, men det skal vel bare sitte en pakning der...flensen på termostaten tres inni pakningen, slik at du sitter igjen med gummi på begge sider av flensen.

Eller jeg husker feil, egen pakn til termostathuset på disse, ikke vanlig i hvertfall


Edited by Jonta, 12 April 2016 - 14:38.