Gå til innhold



Foto

Mercedes 240 GD feltvogn

ideer og erfaringer?

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 LeifErlend

LeifErlend

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 01 June 2016 - 08:52

Heisann! 

 

Jeg er ny her på forumet og har nylig kjøpt meg ei ex militær feltvogn!  ^_^  Er ganske fersk på g wagen, men er intr i å gjøre litt endringer på vogna, bla heve den 40-50 mm og større hjul og muligens en sprekere motor ( om617A) Har sett både på orc fjærer som hever ca 4 cm og såkalte hevespacere som er en litt billigere variant. Har lest meg til at en slipper å skifte både dempere og kan bruke orginalfjærer med disse spacerene som monteres i fjærskålene. Noen som har erfaring med dette?  Hvordan er det å bytte motor i disse? Er det lettest å bruke manuel girkasse fra 123 serien? Må vel flytte litt på girkassefester, modifisere giroverføring, mellomaksel og omforme 24 v til 12 v? 

Attached Thumbnails

  • 13321184_10156943838105261_1422209025_o.jpg


#2 nielsa

nielsa

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 06 June 2016 - 03:50

Gratulerer med bil.

 

Fjærspacere er "bolt on" . Du finner dem blant annet her:

http://pointedthree....osts=37&start=1

 

Styr unna uoriginale fjærer. De originale er ingeniørkunst av høy klasse og fungerer med alle typer  belastning . Uorginale  er beregnet for en type belastning og hvis du hiver bilen full av ett eller annet tungt så risikerer du at bil føles som et badekar i høye bølger. Bil vil ha like mye "lift" med originale røde fjærer som ORC sine. Høyde utover dette tar du med fjærspacere. (50mm)

 

Det ligger en tråd ett eller annet sted på dette forumet der dette diskuteres men finner ikke ved bruk av søkefunksjon. Noen som finner?????

 

617A er bolt on og et knall alternativ. Bruk kasse som sitter i til du har trimmet så mye at belastning blir for høy. Da må du over på automat fra WDB123 eller G

 

Lykke til !

 

nielsa



#3 nielsa

nielsa

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 06 June 2016 - 04:38

Litt om fargekoder på fjærer:

http://pointedthree....=search#M168280

 

nielsa