Gå til innhold



Foto

El-problem Hilux mk3 2,4d


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 JørnM

JørnM

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 02 July 2016 - 13:05

Har en 89' Hilux xcab med 2L-motoren. Forrige dagen når jeg skulle starte, vrei jeg om til hakk 2 som vanlig og ventet på den skulle gløde seg ferdig, men plutselig slukket absolutt alt bortsett fra ladelampa. Nå er det ikke liv i noe annet enn den, verken på hakk 1 eller 2. Jeg kan høre at glødereleet klikker som det skal. Så det virker altså som hakk 2 er borte, i tillegg til at parklys ikke virker (det er vel uavhengig tenningslåsen?). Langlys virker når jeg drar i hendelen, og nødblink virker. Ellers er det rimelig dødt. Prøvde å skifte tilbake til mekanisk spenningsregulator, da jeg monterte en elektronisk en for noen dager siden, så da trodde jeg det var den som hadde tatt kvelden. Men det var det altså ikke.

Noen som har noe tips om hvor jeg bør begynne å lete? Jeg tenker tenningslås eller instrumentpanel. Har også fått tips om starterreleet, men synes det er litt rart at det skal gi slike symptomer?

Alle svar mottas med takk, er ganske avhengig av bilen smile.gif



#2 BrevikTaro

BrevikTaro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 16 June 2017 - 20:15

Hei. Sikker på at det ikke har noe med regulatoren å gjøre? Jeg har et lignende problem med min VW taro. Når jeg vrir om tenningen så er det ingen varsel lamper som lyser, så går jeg fram å kakker litt på regulatorn så kommer varsel lampene fram som normalt. Ladingen er også ganske rar av og til. Skulle kanskje hatt meg en ny regulator. Men er jo umulig å finne. Prøvde skruvat sin regulator men det gjorde alt bare værre.