Gå til innhold



Foto

Erfaring med å kjøre langs kraftlinje?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 HPro

HPro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 13 July 2016 - 00:15

Hei Offroad-forumet! :-)

 

Jeg er ny innen offroad-gamet, men har på kort tid fått samlet en gjeng (5 biler totalt) og fått ordnet en løype i skogen. Vi ønsker selvfølgelig nye utfordringer og håper på å finne/lage en ny løype snart. Når jeg tittet på flyfoto-kart over lokalområdet vårt oppdaget jeg plutselig "stier" i terrenget som gikk i perfekte linjer bortover - Her gikk det kraftlinjer. Det så ut som at vegetasjon (skog, store busker osv.) var hugget ned 15-20 meter i bredden på sidene av kraftlinjen, noe som gjorde at det ble åpent og "kjørbart" (Muligens pga. ATV'er og lignende service-kjøretøy skal komme seg frem? + sikkerhetsavstand til vegetasjon så klart). Siden denne "stien" gikk gjennom skog, elv og fjell tenkte jeg at det hadde vært ypperlig og kjørt offroad. 

 

Mitt spørsmål er da om det er noen som har gjort sånn før? Eventuelt om noen har forslag til hvem man må spørre om tilgang/lov? 

 

Håper noen har tips om dette! :-) Legger ved noen bilder ;-)

 

 

Vennlig hilsen

Lennart H / HPro

Attached Thumbnails

  • Telegraph Road.png
  • 20160626_182607.jpg
  • KART1.png
  • 20160630_163836.jpg


#2 Pitman

Pitman

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 53 Innlegg:

Posted 13 July 2016 - 06:49

Grunneier er vel en god start.



#3 HPro

HPro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 13 July 2016 - 09:54

Det er sant! Men det er sikkert 10-15 grunneiere på denne strekningen. Kanskje jeg rett og slett skulle hørt med de som eier og drifter kraftlinjene? :)