Gå til innhold



Foto

Bedre frontlykter 2002 tahoe?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
95 replies to this topic

#1 hot-chevy

hot-chevy

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 550 Innlegg:

Posted 18 December 2016 - 21:29

Hei.Har lyst på noe bedre lys på tahoen.Xenon er uaktuelt,så lurer på om noen av dere har erfaringer med f.eks projector?

#2 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 18 December 2016 - 21:33

Ja god erfaring med slike lykter. Selv med halogen pærer. 

 

Se i garasjen min. skrev noe der i sin tid om de


http://www.offroad.n...lace/?p=1315425



#3 perg1

perg1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 111 Innlegg:

Posted 19 December 2016 - 08:33

Jeg har DEPO projector lys, man kan velge Xenon eller halogen...



#4 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 733 Innlegg:

Posted 19 December 2016 - 17:34

Byttet ut pærene med led fra Plasmaglow i Statene ca 1250 for pr kit med 2 pærer/drivere....

Betraktelig bedre lys uten å bytte reflektor..



#5 hot-chevy

hot-chevy

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 550 Innlegg:

Posted 19 December 2016 - 20:28

takk for gode forslag.projector er jo litt tøft da,men blir det noe ptoblem på eu?



#6 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 19 December 2016 - 23:23

Nei ikke når de vises med halogen



#7 hot-chevy

hot-chevy

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 550 Innlegg:

Posted 20 December 2016 - 23:25

Den er god.Da går jeg for projector.

#8 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 21 December 2016 - 21:54

Ikke kjøp DEPO. Jeg har de på Tahoen, og fatter har billigste kina-lampene på sin 95 Sub.

Mine er raklete i justeringa, så jeg må pakke bobleplast bak dem for at de skal holde seg stille. Flere på nettet klager over det samme med DEPO.

 

Fattern sine gir et knallfint lysbilde med H1 halogenpærer, og jeg har nettopp bestilt samme type billig-lamper til 06 Silveradoen hans (så klart ikke helt like).

De er DOT-merka, så du får ikke problemer på EU.

Mange som har klaget over at justeringsskruene på billiglampene ryker, men synes de var bra.

Projektoren tok derimot mer plass enn det var rom for i originalplata bak lykta, så jeg måtte kappe ut litt.

Hvis jeg ikke hadde gjort det og forsøkt å justere, ville nok også jeg ha ødelagt justeringene :)

 

Se denne linken for installasjonen.

 

http://www.offroad.n...dere/?p=1679200


Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#9 Karmann

Karmann

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 21 December 2016 - 22:41

Jeg kjøpte DEPO til min 2003 Tahoe for et par uker siden. Greit nok at de er billige men jeg er ikke spesielt imponert over kvaliteten.

De rister som bare det og må støttes opp på baksiden med feks bobleplast som nevnt over her. Skikkelig slarkete i innfestningen.

Det som imidlertid er mest irriterende er at høyre og venstre lykt har forskjellige lysbilder.
__o__ på venstre

__/--- på høyre



#10 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 21 December 2016 - 22:48

Jeg kjøpte DEPO til min 2003 Tahoe for et par uker siden. Greit nok at de er billige men jeg er ikke spesielt imponert over kvaliteten.

De rister som bare det og må støttes opp på baksiden med feks bobleplast som nevnt over her. Skikkelig slarkete i innfestningen.

Det som imidlertid er mest irriterende er at høyre og venstre lykt har forskjellige lysbilder.
__o__ på venstre

__/--- på høyre

 

Enig.

Jeg ble overtalt til å kjøpe DEPO til min, men ser jo at fattern sine kina-lamper som er enda billigere er mye bedre.

Hold dere unna DEPO, og kjøp heller de billige lampene uten navn på ebay


Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#11 Karmann

Karmann

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 21 December 2016 - 23:17



 

Enig.

Jeg ble overtalt til å kjøpe DEPO til min, men ser jo at fattern sine kina-lamper som er enda billigere er mye bedre.

Hold dere unna DEPO, og kjøp heller de billige lampene uten navn på ebay

 

 

 

Han jeg kjøpte DEPO lyktene av på ebay var muligens kjent med kvalitetsproblemene. Jeg sendte en mail og klagde på de og han refunderte pengene tvert med en beklagelse.

 

Fyser litt på å bygge inn skikkelige projectorer men har ikke tatt noen avgjørelse enda. Det er ikke allverdens plass på en 03 hverken i høyden eller dybden så det begrenser utvalget av OEM projectorer en hel del.

De har mye fint her, https://www.theretrofitsource.com/ , men utgangspunktet må nødvendigvis være et par med klarglass lykter i stabil og stødig kvalitet.

 

Mvh

Morten


Edited by Karmann, 21 December 2016 - 23:19.


#12 hot-chevy

hot-chevy

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 550 Innlegg:

Posted 28 December 2016 - 12:34

Ok.takk for alle svar og tipps.da blir det ikke depo☺

#13 pajeroturbo

pajeroturbo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 31 December 2016 - 16:43

fc10f394fe1d0bf75a542a3b5d8ad2ef.jpg

Billige klarglass lykter ifra ebay. Morimoto mini h1 7.0 linser med 55w ballaster og 5300k morimoto pære. Gatling gun shroud. Da får man bedre lys en hva som er levert i mange nye premium biler :-)
Ganske så bolt on igrun. Legg dem nye lampene i ovnen så man kan dra av glasset. Tre inn linsa og mutter på utsiden for og holde den fast. På med glass igjen og montere opp alt i bilen og justere dem inn.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

#14 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 31 December 2016 - 18:10

Ganske så bolt on igrun. Legg dem nye lampene i ovnen så man kan dra av glasset. Tre inn linsa og mutter på utsiden for og holde den fast. På med glass igjen og montere opp alt i bilen og justere dem inn.

 

Måtte du bygge inn linsa selv?

Flytter du motorene fra de gamle lyktene over, det fungere bra på min?



#15 pajeroturbo

pajeroturbo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 31 December 2016 - 18:24

Ja kjøpte vanlige lamper uten linser. Morimoto mini h1 er en linse med et gjengeparti man trer igjennom pære hullet så ganske grei jobb. Bilen min har ikke noen høydejustering motorer så burde ikke tenke på dette.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

#16 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 01 January 2017 - 13:11

Ja kjøpte vanlige lamper uten linser. Morimoto mini h1 er en linse med et gjengeparti man trer igjennom pære hullet så ganske grei jobb. Bilen min har ikke noen høydejustering motorer så burde ikke tenke på dette.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

 

Det var mitt spørsmål også. Hvordan du fikk siktet de korrekt i forhold til fjernlysa. Løste seg vel sikkert når du kunne bruke eksisterende hull?

Er det bildet som lurer meg, eller har du dugg i lampa?


Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#17 pajeroturbo

pajeroturbo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 01 January 2017 - 13:32

74fc74d6c4b89d2ad5d3255e3fe8cbcd.jpg

Er nok litt fukt på bilde ja. Første turen så forseglet jeg ikke lampa så godt tilfelle det måtte åpnes igjen. Ut å testet i regnvær så ble det litt kondens..

Dette er bixenon linser så man har og veldig gode fjernlys. Har ikke behov for noen store ekstralys lenger. Justering forhold til høyde på originalt fjernlyset blir ganske så spot on når man drar fast denne igjennom pære hullet så blir den riktig i den vinkelen.ikke det at originale fjernlyset synes så godt lenger heller.. Det man må passe på er vridning på linsene så man får et rett cut linje hele veien. Så til slutt høydejustering av hele lampa.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

#18 pajeroturbo

pajeroturbo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 01 January 2017 - 13:42

Theretrofitsource.com har mye forskjellig og velge mellom. Mini h1 7.0 er den minste og enkleste og montere med gjenget sokkel og mutter. Sålenge lampa er dyp nok så det er plass til hele linsa inne i lampa uten at den kræsjer i glasset så er denne veldig enkel og montere. Ulempen er xenon med h1 sokkel er aldri noen high end pære, siden xenon egentlig ikke fins med h1 sokkel utenom alt uoriginal som blir brukt. Så må man ofte leke litt med og skimse pærene så lysbilde blir helt riktig. Skjeldent man får fokuset i midten uten å justere litt med og legge noe under pære sokkelen og få hot spot i senter.

Mini d2s linsene dem selger så slipper man dette og man kan få en Bra d2s pære ifra osram eller philips. Men mini d2s linsene er hakket større så spørs om man har plass.

Eller så kan man gå over til fxr linsene demmes som er betydelig større og man må man lage innfestning osv selv, men disse gir og litt bedre lys. Bruker og d2s pærer.

Men til første gang retrofitting av linser så kan man ikke gå feil med mini h1 7.0 ;-) bare søk opp på Google så får man mye bilder av lysbilde og hvordan linsa ser ut.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

#19 perg1

perg1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 111 Innlegg:

Posted 01 January 2017 - 18:29

Ikke kjøp DEPO. Jeg har de på Tahoen, og fatter har billigste kina-lampene på sin 95 Sub.

Mine er raklete i justeringa, så jeg må pakke bobleplast bak dem for at de skal holde seg stille. Flere på nettet klager over det samme med DEPO.

 

Fattern sine gir et knallfint lysbilde med H1 halogenpærer, og jeg har nettopp bestilt samme type billig-lamper til 06 Silveradoen hans (så klart ikke helt like).

De er DOT-merka, så du får ikke problemer på EU.

Mange som har klaget over at justeringsskruene på billiglampene ryker, men synes de var bra.

Projektoren tok derimot mer plass enn det var rom for i originalplata bak lykta, så jeg måtte kappe ut litt.

Hvis jeg ikke hadde gjort det og forsøkt å justere, ville nok også jeg ha ødelagt justeringene :)

 

Se denne linken for installasjonen.

 

http://www.offroad.n...dere/?p=1679200

 

Jeg har DEPO og de har alle de nevnte "features", men  jeg syns ikke de lyser så aller verst med Xenon dersom lyktene holdes rene.

De andre alternativene her med å støpe inn projectorer i klarglassreflektorer er adskillige hakk opp mhp arbeidsmengde for å få bedre lys enn det jeg vil legge ned ettersom de like forbanna må taes av bilen på neste EU.

 

ChevyHoe Har du kjøpt klarglass reflektorer for halogen (DOT merket) som lyser bra så er jeg interressert i tips om det evt i kombinasjon med hvilke pærer ?



#20 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 01 January 2017 - 19:49

 

Jeg har DEPO og de har alle de nevnte "features", men  jeg syns ikke de lyser så aller verst med Xenon dersom lyktene holdes rene.

De andre alternativene her med å støpe inn projectorer i klarglassreflektorer er adskillige hakk opp mhp arbeidsmengde for å få bedre lys enn det jeg vil legge ned ettersom de like forbanna må taes av bilen på neste EU.

 

ChevyHoe Har du kjøpt klarglass reflektorer for halogen (DOT merket) som lyser bra så er jeg interressert i tips om det evt i kombinasjon med hvilke pærer ?

 

Etter som jeg forstår, bruker lampene hans H1 og kan raskt konverteres til H1 halogen ved EU.

Samme som jeg gjør med tahoen. Tar ikke bort HID-satsen engang. Bare kobler fra og legger den bak lampa.

 

Jeg har ikke kjøpt vanlige klarglass-reflektorer. Her blir det kun projektor heretter. De billige fra kina lyser utrolig bra for lite penger.

Fatter har kina-lamper med projektor og halogen H1 (orker ikke HID pga han må bytte ved EU) og er happy med det.

Godt mulig et kit fra Morimoto utklasser Kina-lampene, men jeg synes lyset er godt nok i massevis (med HID H1-pære).

Lyser mye bedre enn originalt med halogen også.


Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum