Bedre frontlykter 2002 tahoe?
#21
Posted 01 January 2017 - 22:45
Mulig å få et bilde av lysa dine imot en vegg og på en vei eller åpen plass chevyhoe ? Og ifra dere andre med depo og lignende lamper ?
Ved eu så setter jeg bare inn original lampene mine... tar maks 5 min og plugge inn disse på dem bilene her.
Med mini h1 er det heller ikke snakk om noe å støpe inn heller da disse blir bolta med en stor mutter igjennom hullet der original pæra sitter
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
#22
Posted 02 January 2017 - 14:26
Mulig å få et bilde av lysa dine imot en vegg og på en vei eller åpen plass chevyhoe ? Og ifra dere andre med depo og lignende lamper ?
Du ser bilde av cutoff på billige kina-lamper i linken jeg posta tidlig i innlegget.
Det er med halogen H1 fra Biltema.
Tenker jeg skal bytte dem til Osram Nightbreaker. Ganske mye bedre lys i de.
Jeg kjører med kina-HID (9005/9006) i mine depo, og de er ikke like godt spredt som fattern sine.
Har en hotspot i midten. Vet ikke om det er HID-pæra eller projektoren.
Kjøpte depo i sin tid fordi det var dyrere enn de billigste. Ser nå at depo er like billig som de andre, så godt mulig de andre kina-lampene er bedre.
Edited by ChevyHoe, 02 January 2017 - 14:29.
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
#23
Posted 03 January 2017 - 08:40
Billige klarglass lykter ifra ebay. Morimoto mini h1 7.0 linser med 55w ballaster og 5300k morimoto pære. Gatling gun shroud. Da får man bedre lys en hva som er levert i mange nye premium biler :-)
Ganske så bolt on igrun. Legg dem nye lampene i ovnen så man kan dra av glasset. Tre inn linsa og mutter på utsiden for og holde den fast. På med glass igjen og montere opp alt i bilen og justere dem inn.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Du har ikke linker til disse delene vel? Ser fristende ut...
#24
Posted 03 January 2017 - 09:05
#25
Posted 03 January 2017 - 18:26
https://www.theretro...h1-stage-3.html
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Likte spesielt godt at man får bixenon. Når jeg bytter til 07+ modellen tipper jeg at dette blir løsningen.
Synes ikke de kler bøyle og ekstralys spesielt godt.
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
#26
Posted 07 January 2017 - 16:03
Tror jeg skal prøve dette. Har nye lyktehus liggende fra før. Hovedlysa på denna bilen er jo så sinnsykt dårlige at det er helt krise Eneste minus jeg har klart å finne etter å ha hatt den et par år
Edited by valemon, 07 January 2017 - 16:05.
#27
Posted 07 January 2017 - 23:41
#28
Posted 07 January 2017 - 23:45
Tja. Ser ut som mange her har prøvd billige løsninger uten å bli helt fornøyde, div kina-lamper mener jeg. Selv om noen virker fornøyde også. Har selv prøvd nye lyktehus + nightbreaker, fortsatt like ræva spør du meg Jeg har ikke prøvd å bytte ledninger og relèer, det skal visst hjelpe det også. Går nok for xenon greia her for å se hvordan det funker. De vanlige lyktene du har bestilt får du uansett bruk for når det er tid for EU-kontroll
#29
Posted 08 January 2017 - 13:12
Er fornøyd med frontlysene mine, selv om de ikke er helt etter "boka"....
Uorginale lamper fra øst vil jeg tro, xenon i nærlys, blub i langlys mm. Bra cut off på nærlys. Bruker 50w på xenon, da 35w ikke blir varme nok til å holde is unna lyktene.Rele og kraftigere ledninger. Koblet slik at nærlys ikke slokker ved langlys, da slipper du å vente noen sekunder på at nærlys lyser godt.
Bilde viser nær og langlys + tåke lys, uten ekstralys tent.
Mer forklaring og bilder i garagsetråden min
#30
Posted 08 January 2017 - 14:20
Til dere som velger billigxenon: De billige xenonpærene har gjerne ikke UV-filter og det kan ta knekken på lyktene. Jeg hadde det 3-4 år på min Peugeot og lykte"glassene" er helt ødelagte. Har kjøpt nye lykter og venter bare på at våren skal gjøre det mindre utrivelig å bytte de.
#31
Posted 08 January 2017 - 21:43
er jg heldig så blir det litt bedre med de nye husa men erfaringen med Tahoe er jo at lys trengs vist ikke i området rundt fabrikken iallefall 😎Tja. Ser ut som mange her har prøvd billige løsninger uten å bli helt fornøyde, div kina-lamper mener jeg. Selv om noen virker fornøyde også. Har selv prøvd nye lyktehus + nightbreaker, fortsatt like ræva spør du meg Jeg har ikke prøvd å bytte ledninger og relèer, det skal visst hjelpe det også. Går nok for xenon greia her for å se hvordan det funker. De vanlige lyktene du har bestilt får du uansett bruk for når det er tid for EU-kontroll
Så xenon kan puttes i greit uten herje for mye fremme i der? Og kobles greit på disse ellers så knallgode bilene våre👍
#32
Posted 09 January 2017 - 13:45
Den ene HID pæra mi tok kvelden på fredag så jeg måtte styrte innom nærmeste butikk og kjøpte da Osram nightbreaker og satte inn i DEPO reflektorene.
Osram NB koster det hvite ut av øya og effekten er mildt sagt ræva. Er ikke brukandes, her blir det tilbake til HID, kan jo ikke holde følge med den øvrige trafikken i mørket samt at det kan skape mange farlige sitiuasjoner.
Noen som har prøvd LED fra plasmaglow f.eks på DEPO ?
#33
Posted 09 January 2017 - 17:22
Bare ikke monter Xenon/HID eller LED i vanlige reflektorlamper, for da blender dere alle...
Ang LED har jeg tilgode å se pærer/kit som kaster lyset korrekt. Dette ble bare møkk da jeg forsøkte på Capricen.
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
#34
Posted 09 January 2017 - 21:26
Bare ikke monter Xenon/HID eller LED i vanlige reflektorlamper, for da blender dere alle...
Ang LED har jeg tilgode å se pærer/kit som kaster lyset korrekt. Dette ble bare møkk da jeg forsøkte på Capricen.
Jeg bruker ikke HID i vanlige reflektorer, men har mistanke om at det er mange som gjør det for noen har lys som blender noe helt forj.....
Da satser jeg ikke på LED til Tahoen, noen som vet om noen som selger bra HID sett til en fornuftig penge ?
#35
Posted 09 January 2017 - 23:10
Dette har vært suverent, men har vært mye plaget med levetid på pærene.. Og disse er ikke billige for meg så ofte som det har vært.
Kan selvsagt være grunner til dette,har hatt dårlig batteri men, ikke vet jeg!
Vurderer sterkt LED kit for HB3/4 nå
#36
Posted 12 January 2017 - 10:38
#37
Posted 12 January 2017 - 14:19
https://www.ekstraly...t=12001-31-1235
Jg ble anbefalt dette settet! Noen som har noen erfaringer?
Dersom den prisen skal forsvares bør det være ekstremt bra.
Pærene har samme utforming som de billige, dvs ingen bedre geometri mot reflektor/linse.
Et kina-sett koster under 200 kr, og lyser godt nok i massevis.
Kjøp et ekstra sett, så har du reservedeler.
35W HID er maks man bør putte i nærlysene, etter min mening..
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
#38
Posted 12 January 2017 - 14:23
Vet ikke helt ja æ gjør😎
#39
Posted 12 January 2017 - 18:47
Dersom den prisen skal forsvares bør det være ekstremt bra.
Pærene har samme utforming som de billige, dvs ingen bedre geometri mot reflektor/linse.
Et kina-sett koster under 200 kr, og lyser godt nok i massevis.
Kjøp et ekstra sett, så har du reservedeler.
35W HID er maks man bør putte i nærlysene, etter min mening..
Jeg er helt enig, til den prisen bør de være ekstremt bra.
Jeg er derimot ikke helt sikker på at jeg er enig med deg i at man maks kan ha 35W HID i nærlys.
Med 35 W HID i mine DEPO reflektorer så lyser disse opp mye mindre veibane enn kona sin Merce med linselys/halogenpære.
Kan heller ikke se at det er noe strølys å snakke om, men dersom det kommer mye skitt på lampene har ihvertfall jeg stoppet ofte og vasket dem.
Vurderer sterkt å kjøpe 55W/5000k og prøve dette på DEPO reflektorene.
Det gamle settet mitt er uansett defekt....
#40
Posted 12 January 2017 - 19:57