Gå til innhold



Foto

Pajero 2,8TD Dieselpumpe, problem løst.

dieselpumpe

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
No replies to this topic

#1 pkf748

pkf748

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 31 December 2016 - 01:17

Har byttet simmerringen på dieselpumpa.

Bilen er en 1999 modell.

Sliter med å finne ut hvor ledningen på bildet skal kobles til.

Tok bilde før jeg koblet fra, men ser ikke helt hvor den hører hjemme.

Bilen starter helt fint.

 

Ledningen/kontakten som ikke er tilkoblet er Blå med hvit stripe (rød ring).

Det er en kontakt på beskyttelsesrøret (gul ring) som ser ut som den ikke har vært tilkoblet, hva er den til ?

På bildet jeg tok før jeg koblet fra all kablingen, ser det ut som den går over punpa mot motorblokka (merket med rødt).

 

Fant løsningen på "The Mitsubishi Pajero Owners Club" i England.

 

Den utilkoblede ledningen er for temperaturgiveren til automatkassa.

På tidligere modeller måtte motoren ha driftstemperatur for at OverDrive (OD) skulle koble inn.

Er vistnok et velkjent problem på tidligere modeller at OD sluttet å virke, typisk hvis det har vært utført arbeide rundt sensoren.

Sensoren er plassert sammen med de 2 andre temp. sensorene fremst på blokka rett over dieselpumpa.

 

 

 

 

Bilde_1.JPG Bilde2.JPG


Edited by pkf748, 13 January 2017 - 08:56.