Gå til innhold



Foto

2007 3.2 DiD Egr og DPF spørsmål


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 Viddien

Viddien

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 18 September 2017 - 08:29

Hei.

 

Er ny på forumet og har handlet med en 2007 Pajero.

Har googlet mye å funnet det lurt å blokke EGR.

Jeg ser også at noen borrer et 12 mm hull i et spjeld, må jeg gjøre dette på min ?

Kunne også tenke meg å kjøre Race pipe, men da ryker vel EU kontrollen ? Fjerne partikkelfilter rett å slett.

 

 

Ellers noen gode tips til en ny Mitsu eier ?

 

Attached Thumbnails

  • IMG_8064.JPG


#2 jhvike

jhvike

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 21 September 2017 - 09:21

Rustbehandle bilen din og sjekk støtdempere - hjullager samt bærekuler. Det er min erfaring med min 2005 modell. Lykke til som pajero-eier!

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

#3 FixIt

FixIt

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 21 September 2017 - 09:31

Å blokkere EGR er ikke bare-bare på din bil, siden du har common rail og et mer følsomt overvåkingssystem for lufttrykk/mengde/temperatur. Pajero til og med 2006 er langt enklere. Jeg vet om de som har blokkert eksosrøret som EGR-en bruker, og hentet luft fra et sted etter turbo og ladeluftkjøler men før spjeld og EGR, og fått inn luften igjen i området ved EGR. På den måten får en ikke noe feil med tanke på trykk, og jeg har ikke hørt at noen har hatt problemer med feilmeldinger pga feil temperatur, så heldigvis virker Pajero 07+ til å være noe tilgivende på det. Mener at de som har gjort dette på en fin måte, har brukt slangesystem med stålomspunnede slanger og slangenipler med gjenger, som en kan skru rett ned i plastrøret til innsuget. Husker ikke i farten hva det slangesystemet kalles, men flere bruker slikt når de ombygger bilene sine med andre innsusgløsninger, kjøling, etc.
Håper dette var litt til hjelp :-)


Kjerring og unger og garasje og hus og Pajero og Pajero Sport og Pajero Sport. Puh.

Livet er en lek. Tror jeg.