Gå til innhold



Foto

Feil på Varmeapparat i Suburban 2006

varmeapparat suburban

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Rob-Roy

Rob-Roy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 25 October 2017 - 19:32

​Hei !

 

​Jeg har fått et problem med Varmeapparatet på min Suburban 2006 model.  :unsure:

Varmen virker i noen minutter etter at motoren blir var og så er det ikke mer varme, men hvis jeg da skrur opp på full guff så blir det VAAAARMT.

Skrur jeg ned bare 1n grad så blir det kalt igjen.

Jeg har renset kjølevannsannlegget flushet dette og fylt opp igjen, til ingen nytte.

 

Noen ideer ??  :(  er det noen temp. sensor inne i kupeen.... :blink:

 

Håper noen har no tips her, lit slitsomt med enten badstue eller kjøleskap...

 

På forhånd takk 

 



#2 chevy1

chevy1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 25 October 2017 - 20:08

Det kan være at det har satt seg en feilkode i AC modulen og det kan gi forskjellige utslag. Dette skjedde på min 2005 Avalanche, der hadde den låst seg på resirkulering. Fikk da slettet feilkoden og programert opp AC modulen hos chevrolet forhandleren. Fungert fint nå i et år etterpå. 



#3 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 26 October 2017 - 06:30

Kan ju prova denna.
https://www.justansw...ked-batery.html

//M

#4 sub03

sub03

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:

Posted 27 October 2017 - 21:34

Det sitter en temp. føler i taket over hodet på føreren, du ser en plastikkbutton med hull i ca 3 cm i diameter.

På 2003 modellen jeg hadde tok jeg den ut og renset den fordi vifta inni der lagde en irriterende surrelyd. Men jeg har ikke vært borti problem med selve føleren. Det sitter en tilsvarende føler i taket bak også til klimaanlegget der.

 

Problemet ditt kan kanskje høres ut som blend door actuator eller hva det heter. Det er motoren som regulerer kald/varmluft. Det finnes masse informasjon på nettet om dette, er en ganske vanlig feil etter hva jeg kan se.

 

Men jeg synes du skal prøve resetprosedyren som gutta her sier først.


"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."

#5 Rob-Roy

Rob-Roy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 28 October 2017 - 20:02

Tusen takk alle sammen for tips og råd.

feilen var faktisk at tempsensoren i taket over førersetet var løsnet og selve temp. sensoren som henger forran viften oppi der hadde forsjøvet seg.

plaserte denne på plass der den skulle stå, vips så virket alt i gjenn  ;)  :D  :rolleyes: 



#6 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 29 October 2017 - 07:11

Så bra att du skriver vad felet va :thumbsup: 

 

//M